שיתוף
תגובות
כלכלה » מלגות בהיקף של 3.5 מיליון שקל לסטודנטים חרדים
השבוע חולקו לאלפי סטודנטים מלגות מטעם קרן הסיוע של משרד החינוך | בקרב מקבלי המלגות בולטים הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה שמאות מהם קיבלו מלגה
סטודנטים חרדים | צילום: דוברות

מיליונים לסטודנטים חרדים באו"פ. נתוני המלגות של קרן הסיוע של משרד החינוך לשנת הלימודים 2023, מאמתים את מגמת הגידול במספר הסטודנטים החרדים באו"פ ואת התמיכה הכלכלית העצומה לה זוכים הסטודנטים החרדים בפתוחה. 

קרן הסיוע לסטודנטים, הינה קרן משותפת למועצה להשכלה גבוהה ומשרד החינוך, המעניקה מלגות בהתאם לקריטריונים כלכליים במטרה לסייע לסטודנטים עם אתגרים כלכליים לסיים את הלימודים בהצלחה. קרן הסיוע הוגדלה בשנים האחרונות וסייעה למאות סטודנטים חרדים בכל שנה.

עוד מבחזית החדשות

בתשפ"ג, הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה זכו ל-45% מסך המלגות שקיבלו סטודנטים באוניברסיטה – למרות ששיעור החרדים בקרב הסטודנטים הוא כ-7% בלבד. סך המלגות שקיבלו הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה עומד על 3.5 מיליון שקל. גובה המלגה נע בין 4,000 ש"ח ל12,480 ₪ לסטודנט, בהתאם לקריטריונים. והמלגה הממוצעת עמדה על 7,859 שקלים לסטודנט.

תמיכת האו"פ בסיוע לקבלת מלגות, היא חלק מהתוכנית הייעודית להנגשת הלימודים לחרדים. בדו"ח נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, שפורסם לאחרונה נכתב כי "התוכנית תומכת בסטודנטים ובסטודנטיות מהחברה החרדית ומציעה להם ליווי אישי המנגיש למענם מידע על השירותים השונים הניתנים באו"פ  כמו מלגות, ייעוץ, הכרה בלימודים קודמים, סדנאות מיומנויות למידה ותמיכה בלימודי אנגלית. נוסף על כך, מתבצעים הנגשה ועידוד פנייה למשאבים חיצוניים העומדים לרשות הסטודנטים והסטודנטיות החרדים מלגות, תגבורים בלימוד אנגלית ועוד".

לצד מלגת קרן הסיוע של משרד החינוך, קיימים מסלולים נוספים למלגות עבור סטודנטים חרדים, בהם גם מלגת הצטיינות של האוניברסיטה הפתוחה וכן מלגות של המל"ג וגופים נוספים התומכים בצורה ממוקדת בסטודנטים חרדים. רכז הליווי האקדמי לסטודנטים חרדים באו"פ, מסייע גם בבדיקת הזכאות למלגות והגשת הטפסים הנדרשים. לפי ההערכות רוב מבין 3000 הסטודנטים החרדים באו"פ מקבלים מלגה כלשהי במהלך הלימודים האקדמיים.

לדברי ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות ויזמות באוניברסיטה הפתוחה והממונה על הנגשת הלימודים לחברה החרדית: "סטודנטים חרדים שמבקשים לרכוש תואר אקדמי, במטרה לרכוש מקצוע ולהשתלב בשוק העבודה, עומדים בפני אתגרים שונים, בהם גם האתגר הכלכלי ולחצי הפרנסה. האוניברסיטה הפתוחה בהיותה מוסד הלימודים המועדף על סטודנטים חרדים, מובילה גם בקרב מקבלי המלגות מהציבור החרדי ואנו גאים במאמצים שאנחנו עושים כדי לסייע לכל הסטודנטים לממש את הזכאות שלהם לסיוע כלכלי – בהתאם למצב הכלכלי שלהם. ההבדל בין קבלת מלגה לדחייה – מסתכם לפעמים במילוי נכון ומדויק של טופס הבקשה. הסיוע של רכז הליווי לחרדים משמעותי מאוד ומוביל להצלחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים