שיתוף
תגובות
כלכלה » מבקר המדינה: המדינה נכשלה במתן מענה לצורכי הדיור החרדי
משבר הדיור
המבקר אנגלמן מציין בדו"ח כי, השיעור הצפוי של המגזר החרדי מכלל האוכלוסייה בשנת 2035 יהיה 19%, לעומת 13% בשנת 2021 | שיעור מתן היתרי הבנייה עומד על 4% בלבד
מתניהו אנגלמן | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם הצהריים (שלישי) דו"ח נרחב בו הוא עוסק בין היתר, במתן המענה למגזר החרדי בנושא דיור. בתוך הדו"ח מציין המבקר כי היקפי התכנון והשיווק היו נמוכים משמעותית מן הנדרש.

תמצית דו"ח מבקר המדינה בנושא הדיור למגזר החרדי | משרד מבקר המדינה

עוד מבחזית החדשות

בדו"ח שהתפרסם כתב המבקר, כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2021 נאמדת אוכלוסיית ישראל בכ-9.45 מיליון נפש, מהם נמנו כ-1.2 מיליון נפש (כ-13%) עם האוכלוסייה החרדית. 

על פי נתוני המועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה, בשנים 2006 – 2022 נוצר מחסור מצטבר של 189 אלף יחידות דיור לכלל האוכלוסייה, וזאת משום שמספר יחידות הדיור שנבנו היה קטן מהנדרש לפי גידול האוכלוסייה. 

מהביקורת שערך המבקר עלה כי בהמשך להחלטת הממשלה אכן קידמו משרד הבינוי ורמ"י בשנים 2016 – 2021 הגשת תוכניות ושיווק קרקעות לאוכלוסייה החרדית. יחד עם זאת, היקפי התכנון והשיווק היו נמוכים מן הנדרש לשם מתן מענה על צורכי הדיור של האוכלוסייה החרדית בהתאם לתוכנית הדיור לאוכלוסייה זו. היקף תוכניות הדיור לאוכלוסייה החרדית שאושרו בשנים 2017 – 2021 היה כ-4% מתוך 623 אלף יח"ד שאושרו לכלל האוכלוסייה באותן שנים. 

עוד עלה מהדו"ח, כי עד אוקטובר 2022 לא הניבה בחינת אפשרות ההרחבה בשטח השיפוט של יישובים חרדיים קיימים תוספת ניכרת של קרקעות לבניית יח"ד לאוכלוסייה החרדית. 

מבקר המדינה אנגלמן ממליץ בדו"ח המתפרסם היום כי משרד הבינוי ורמ"י, בשיתוף מינהל התכנון, יקדמו תכנון ושיווק קרקעות למגזר החרדי בהיקף שייתן מענה על צורכי הדיור בהתאם לגודלה באוכלוסייה, זאת בהתאם ליעדים שייקבעו ובהתחשב בפתרונות הדיור שאפשר ודרוש לקדם עבור כלל האוכלוסייה. 

כמו כן מומלץ שהרשות להתחדשות עירונית תקדם את תהליכי ההתחדשות העירונית בקרב המגזר החרדי, בשיתוף הרשויות המקומיות הרלוונטיות, לפי העניין, תוך שימת לב לחסמים הייחודיים לקידומה בקרב אוכלוסייה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים