שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » לקראת שינוי בשוק האשראי? הראל הגישה הצעה לרכישת ישראכרט
הראל הגישה לדירקטוריון ישראכרט הצעה לרכישת מלוא הבעלות (100%) מהחברה, בשווי גבוה שמשקף פרמיה של כמעט 30% על מחיר המניה בשוק
בניין ישראכרט | צילום: ויקיפדיה

חברת הביטוח הראל הגישה אמש (ראשון) לדירקטוריון ישראכרט, הצעה לרכישת חברת האשראי תמורת 2.7 מיליארד שקלים, אם תתבצע העסקה היא עשויה לשנות באופן משמעותי את שוק האשראי הישראלי. בהראל הבהירו כי ההצעה תקפה למשך שבועיים.

עוד מבחזית החדשות

בהצעה שהעבירה הראל לחברת האשראי, נכתב כי על פי הערכה שביצעו מדובר במחיר גבוה בכ-30% יותר משוויה של ישראכרט, אך מאחר ולהערכתם יש לחברה יתרונות ארוכי טווח עבור ענקית הביטוח הם מוכנים לשלם את המחיר. כדי להשלים את העסקה היא תצטרך לקבל את אישורם של הרגולטורים. עסקה מסוג זה צפויה מצד אחד להציע לציבור אפשרויות חדשות של אשראי חוץ בנקאי ויציבות בשוק, אך מצד שני עלולה לצמצם את התחרות.

בימים אלו בוחנת המדינה עסקה דומה של רכישת חברת האשראי מקס בידי ענקית הביטוח כלל. דירקטוריון כלל אישר באוגוסט האחרון את רכישת החברה במחיר של כ-2.5 מיליארד שקלים. העסקה טרם הושלמה ועדיין ממתינה לאישור הגורמים הרגולטוריים. בין הגורמים ניתן למנות את בנק ישראל ורשות התחרות, שיצטרכו להחליט האם לאפשר לגוף מוסדי אחד לנהל נתח כל כך גדול של כספי הציבור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים