שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » לא רק ריטלין – אפשרויות להתמודדות עם הפרעות קשב
בשיתוף פרמה גורי
ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז היא מורכבת ומאתגרת והורים רבים מחפשים טיפול בהפרעת קשב וריכוז אשר יסייע בשיפור איכות חיי ילדיהם
| צילום: RF123

ריטלין נחשבת לאחת מהתרופות הנפוצות לבעיית קשב וריכוז, אך לתרופה זו עלולות להיות תופעות לוואי לא סימפטיות ולכן, יש מי שמחפשים שיטות טיפול משלימות או חלופיות.

לפניכם מספר רעיונות להתמודדות אחרת עם הפרעות קשב:

תזונה שעושה הבדל
הפרעת קשב וריכוז עלולה להחמיר על ידי תזונה המבוססת על צבעי מאכל וחומרים משמרים, אוכל מעובד כמו למשל דגנים, משקאות קלים ומוגזים, קינוחי ג'לטין למיניהם.
רכיבים אלרגניים אף הם עלולים להחריף תופעה של קשב וריכוז, וכדאי לבצע בדיקה על מנת לאתר תגובה אלרגית ורגישויות למזון למשל לחלב, חיטה, ביצים, בוטנים וכדומה.
בכל מקרה, רצוי להפחית ככל שניתן בסוכרים, כיוון שרמת סוכר גבוהה בדם יכולה להחריף מצבי היפראקטיביות, ולהעדיף תזונה מלאה ועשירה בוויטמינים ומינרלים ומזונות טבעיים ככל שניתן. במקרים בהם קשה להעשיר את התזונה והילד בררן באוכל, כדאי לבחון את תרומתם של תוספי מזון שיכולים לשפר את המיקוד והריכוז ולהרגיע את אי המנוחה. 

ביופידבק כבר ניסיתם?
ביופידבק היא שיטה המודדת את גלי המוח ומציעה טכניקת אימון כשבאמצעות פידבק ניתן לתרגל התנהגות אחרת וללמוד להימנע מהסחות דעת ולשפר את המיקוד.
במקרה של ילדים תרגולי ביופידבק מבוססים לרוב על משחקי וידאו חווייתיים לשיפור התסמינים המאפיינים הפרעה זו.
מה שקורה בפועל הוא שמכשיר קורא את גלי המוח של המתאמן ושולח משוב וככל שעוקבים אחרי המשוב כך יותר קל לאמן את המוח – לרוב מדובר במשוב כמו צליל או אור מהבהב וכשהמתאמן מודע לקיומם של האורות או צלילים הוא לומד כיצד לשלוט באופן בו הוא מתרכז ובתשומת הלב שלו. 

טכניקות הרגעה ופעילות גופנית
מצבים של רגיעה והרפיה יכולים לסייע מאוד בהשגת השלווה והפחתת סימפטומים של ADHD. כשאפשר לתרגל טכניקות של נשימות, מדיטציה או יוגה, מיינדפולנס וטאי צ'י בסביבות נעימות ודמיון מודרך.
פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע אף היא מהווה דרך להשקטת הלחץ והמתח המחריפים בעיות קשב וריכוז, כאשר כדאי לבצע פעילות גופנית באוויר הפתוח שאף הוא יכול להועיל למתמודדי קשב וריכוז.
במהלך הפעילות הגופנית משחררים אנרגיות ומצב הרוח משתפר. פעילות גופנית יכולה לסייע גם בהשגת שנת לילה טובה יותר החיונית לשיפור הריכוז ולמיקוד מתמשך.

תרפיה לוויסות רגשי לסובלים מ-ADHD
תרפיות לובשות צורות שונות בטיפולים מסוגים שונים שיכולים להפחית לחצים ולמקד את תשומת הלב כמו תרפיה באמנות, טיפול במוסיקה, רכיבה טיפולית על סוסים, תרפיה במים – כאשר המטרה של תרפיות אלה היא להפחית את תחושת ההצפה שחווים בעלי הפרעות קשב ולשפר את היכולות הקוגניטיביות, לחזק הערכה עצמית וליצור תחושה חיובית יותר.
חפשו מסגרות פרטניות או קבוצתיות לטיפול בסגנון אליו הילד מצליח להתחבר או שלבו בין מספר סגנונות שונים של טיפול. 

ניתן לצרוך גם תוספי תזונה למיניהן אשר יכולים לסייע במצבים של הפרעות קשב וריכוז. תוסף התזונה ריכוזית על בסיס צמחים ונחקר על ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ונמצא כמשפר תוצאות מבחן TOVA. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים