שיתוף
תגובות
חדשות » לא אצלינו: סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב
דירוג האשראי של ארה"ב ירד באופן מפתיע מציון "מושלם" (AAA) ל-+AA | ההחלטה נובעת מהעמקת החוב האמריקאי וירידה באיכות הממשל
דירוג אשראי | צילום: nitpicker, שאטרסטוק

סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה הלילה על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב בדרגה אחת מציון "מושלם" – מ-AAA ל-+AA. ההחלטה החריגה מגיעה על רקע העמקת החוב האמריקאי וירידה באיכות הממשל. המהלך הפתיע את המשקיעים.

בממשל האמריקאי הגיבו בזעם על ההחלטה. שרת האוצר האמריקנית ג'נט יילן כינתה את ההחלטה "שרירותית" ואמרה: "אני מתנגדת נחרצות להחלטה של פיץ', שמבוססת על מידע שאינו עדכני". גם דוברת הבית הלבן קרין ג'ין פירס פרסמה הצהרה דומה, שבה נכתב: "הבית הלבן מתנגד נחרצות להחלטה".

עוד מבחזית החדשות

בפיץ' אותתו כבר במאי כי הורדת הדירוג עומדת על הפרק . באותה תקופה הייתה ארה"ב בעיצומו של "משבר חוב" והבית הלבן ביקש להעמיק את החוב האמריקאי, אך בתי הקונגרס סירבו לאפשר זאת, וארצות הברית הייתה בסכנה של חדלות פירעון לגבי אגרות החוב שלה. לאחר שיתוף פעולה בין הדמוקרטים לרפובליקנים, המשבר נמנע.

בעוד שהדו"ח שפרסמה פיץ' מתייחס בעיקר למשבר החוב, גורמים המעורים בפרטים אמרו ל-CNN הלילה כי בפגישה שקיימו בכירים בממשל ביידן עם אנשי הסוכנות, אלה הזכירו פעמים רבות את אירוע הפלישה לקפיטול בשלהי ממשל טראמפ, וקישרו אותה לירידה באיכות הממשל.

יש לציין כי אגרות החוב האמריקאיות נחשבות בעיני רבים בעולם למדד של "אפס סיכון". כשמודדים עד כמה השקעה היא מסוכנת, נהוג להשוות אותה לאגרות החוב האמריקאיות, שכמעט ואינן טומנות בחובן סיכון בעיני השווקים. ישראל לא זוכה למעמד דומה, ומשקיעים צפויים לראות הורדת דירוג במשקפיים פסימיות יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים