שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » לאחר העליה במחירי הדלק: סמוטריץ' פירסם צו שמוריד 10 אגורות לליטר
לאחר ההצהרה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הפחתת המס על הדלק, ההפחתה עומדת כרגע על 3 אג' ורק עד אמצע פברואר. העדכון הבא – בעוד שבועיים
תחנת דלק | צילום: Ropisme, שאטרסטוק

לאחר ההצהרה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בשבוע שעבר, פורסמו היום (ראשון) להערות הציבור צווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, בשיעור שצפוי להוזיל מחיר הבנזין ב-13 אגורות לליטר עד סוף שנת 2023. לעת עתה, הפחתת המס עומדת על 3 אגורות בלבד וצפויה להסתיים באמצע פברואר. העדכון הבא צפוי להיות בעוד שבועיים.
טיוטת הצו פתוחה להערות הציבור עד ליום רביעי הקרוב בחצות. במקביל, יופץ להערות גם צו להערות בעניין הפחתת הבלו. הפסד הכנסות המדינה ממיסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 450 מיליון שקל.

עוד מבחזית החדשות

על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, שעלה בחדות מאז אפריל 2022, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. כאמור, הוראת השעה שחלה כיום מורידה את מחיר הבנזין בכשלוש אגורות לליטר והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.

על מנת להימנע מעלייה חדה נוספת במחיר הדלק לצרכן, עם פקיעת הוראת השעה, מוצע לקבוע בהוראת שעה על הפחתה במס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023, כך שיעמוד על 3,183.32 שקל לאלף ליטר. הורדה זו, צפויה להוזיל את מחיר הבנזין ב-13 אגורות לליטר לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

עוד מבחזית החדשות

פרסום טיוטת הצו מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הציגו ראש הממשלה, בניתן נתניהו, ושר האוצר סמוטריץ' את "התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק". בין צעדי התוכנית עליהם התחייבו השניים היה, ביטול ההתייקרויות בדלק והפחתה של 10 אגורות לליטר בנזין, קיצוץ של 70% מעליית מחירי החשמל וקיצוץ של 70% בהתייקרות המים.

לאחר פרסום התוכנית, נמתחה ביקורת חריפה על סירוב שר האוצר לפרט מה הם המקורות התקציביים עבור ביצוע המהלכים שהוצגו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים