שיתוף
תגובות
חדשות » כמה עולה למעסיק הפסקת הסיגריה של העובדים?
מעבר לנזק הבריאותי, עלות העובדים המעשנים שיוצאים להפסקת סיגריה במקום העבודה, גורמת להפסד כספי משמעותי למעסיקים | אין חובה בחוק לאפשר "הפסקת סיגריה"
סיגריה אלקטרונית וסיגריה רגילה | צילום: Gianluca Rasile, שאטרסטוק

היום (רביעי) צוין ברחבי העולם יום ללא עישון, שנועד לעודד 24 שעות של התנזרות מכל צורות העישון. בנוסף יום זה משמש להעלאת המודעות להשפעות הבריאותיות של העישון, שגורמות כיום ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות בכל שנה ברחבי העולם, שמתוכם כ-890,000 הם תוצאה של חשיפה של אנשים לעישון פסיבי.

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור המעשנים בישראל עומד על כ-20%. שיעור העישון בקרב גברים עומד על כ-25.6% והוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי, העומד על 22.5%, ושיעור העישון בקרב נשים עומד על כ-14.8% וגם הוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי העומד על 13.9%.

עוד מבחזית החדשות

הנזק שנגרם למשק כתוצאה מהתמודדות עם תחלואת העישון, עומד על מיליארדי שקלים. לאחרונה בוצע סקר עדכני על ידי חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם. הסקר נערך בקרב 10 חברות, שמעסיקות 3,459 עובדים, מתוכן 742 מעשנים. הסקר בדק כמה עולה הפסקת עישון למעסיקים. מהנתונים עולה כי מעשן נוטל בממוצע 4 הפסקות עישון ביום, כאשר משך זמן הממוצע שהוא מבזבז לצורך כך עומד על כ-8.45 דקות. המשמעות היא שהעובד מבזבז כ-33.8 דקות במשמרת לצורכי עישון.

בחישוב שעתי במשרה של 5 ימי עבודה בשבוע, יוצא כי מדובר על היעדרות בפרק זמן של 169 דקות, או במילים אחרות: 2.81 שעות. במונחים חודשיים, מדובר ב-11.2 שעות וכאשר מדובר על תקופה בת שנה (312 ימי עבודה, על פי נתוני ביטוח לאומי), התוצאה משמעותית. 4.5 ימים בשנה. וזה כאמור, פרק הזמן שמבזבז עובד אחד בלבד.

בחברת עוקץ מערכות מציינים כי מעסיק אינו מחויב לאפשר לעובד לצאת להפסקות עישון, מעבר לנדרש על פי חוק שעות העבודה והמנוחה. במסגרת החוק, נקבע כי ביום עבודה של 6 שעות ומעלה תופסק העבודה למנוחה של שלושת רבעי שעה לפחות, כולל הפסקה רצופה של חצי שעה ביום.

חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות מציין, כי הנזק שנגרם למעסיק מעובד שמעשן כפול: "לעובד משולם שכר על הפסקות העישון בגובה של כ-4,500 שקלים, על אף שלא עבד באופן מלא. לכך יש להוסיף את הפגיעה בפריון העבודה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל כך מוטה ולא נכון.
    הפסקת סיגריה היא ערובה לכך שהעובד יהיה יעיל לפניה ולאחריה, כך שיתכן שהיא אפילו מועילה, לריכוז המאמץ של העובד עקב בטחונו בהפסקה. ולאו דווקא עבור סיגריה, אלא אף כל הפסקה קצרה אחרת תועיל לריכוז מאמץ מצד העובד בכל הזמן הנותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים