שיתוף
תגובות
דעות » כך חתם נתניהו על פשיטת הרגל שלך
"ישירות לחשבון"?
זה לא חדש: ההתנהלות של המדינה כלפי העסקים הקטנים הייתה ועודנה מזעזעת, למרות שהמדינה כבר מודה בכישלון • סעיף קטן מונע גם את המענק המצומצם והמביש מעשרות בעלי עסקים קטנים • בלי הקורונה, נסגרים מדי שבוע כ-800 עסקים קטנים בישראל
פשיטת רגל | צילום: katenadm, שאטרסטוק

אחרי שבוע שקט יחסית, במהלכו נראה היה כי רה"מ נתניהו בחר להפסיק את מסיבת העיתונאים היומית שלו בעניין הקורונה, שכבר הפכה למיני-תוכנית טלוויזיה יומית – הוא חזר אל המסך. הפעם לשם שינוי, כבר התאפשר לעיתונאים לשאול שאלות. פרי מאבקם של ארגוני העיתונאים בלשכת ראש הממשלה, שסוף סוף הבינה את משמעות המונח 'עיתונות'.

למסיבת העיתונאים המדוברת הגיע נתניהו כשהוא מצוייד בשורה של שרים, מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגים נוספים – על מנת לענות לשאלות העיתונאים. מאורע נדיר בפני עצמו, שמספרם של מוסרי ההצהרות רבים ממספר העיתונאים. אחד מהם היה מנהל רשות המסים ערן יעקב, שהתגאה ב"פשטות בה יוכל כל עצמאי לקבל מענק נוסף בשל הפגיעה בקורונה". בדומה ליעקב, גם נתניהו התגאה במערכת.

המערכת המדוברת אגב, כבר קרסה עשרות פעמים ביומיים מאז הספיקה לעלות לאוויר. בשבוע בו חברת הייטק ישראלית סוגרת אקזיט של מיליארד שקל על טכנולוגיה מתקדמת, הממשלה שגוזרת קופון עצום ממסי העסקה עדיין לא יודעת כיצד לבחור שרת חזק לאתר הממשלתי שלה.

אלא שסעיף מרכזי בתנאים לזכאות המענק, קובע כי על העסקים הזכאים למענק להוכיח כי מחזור ההכנסות שלו בחודשי הקורונה צנח בלמעלה מ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, לא הוחרגו מסעיף זה העסקים החדשים שהוקמו במהלך השנה האחרונה.

כך למשל, אם נשווה את מחזור ההכנסות של עסק שהוקם בחודשי פברואר-מרץ-אפריל אשתקד, סביר להניח כי נופתע לגלות כי מחזור ההכנסות של העסק זינק משמעותית השנה, לעומת השנה הקודמת – שכן בחודשי הפעילות הראשונים של העסק מספר הלקוחות אפסי ולוקח זמן לשווק אותו.

וממש לא מדובר במספר זעום של עסקים. בשנת 2018 נסגרו בישראל למעלה מ-60,000 עסקים, הוי אומר לפחות 800 עסקים שנסגרים מדי שבוע. מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי מספר העסקים שנסגרו בישראל בשנת 2018 הגיע לשיא כל הזמנים והוא עומד על 44.5 אלף – כמחצית מהם עסקים חדשים.

נתוני 2019 אמנם טרם נחשפו, וכך גם נתוני 2020, אך אם להוסיף לכך את אפקט הקורונה – סביר להניח שבעצם אי-החרגת העסקים החדשים מהסעיף המדובר – חרץ נתניהו את גורלם של עשרות רבות של עסקים הצפויים לפשוט את הרגל במהלך השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים