שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » כיצד תגיב ארה"ב להחלטת מועצת הביטחון: לאור הגינוי הצפוי של ישראל
ארה"ב פועלת לסכל החלטה רשמית נגד ישראל במועצת הביטחון באו"ם | דיפלומטיים בכירים: אם ארה"ב לא תצליח למנוע הצבעה, היא תטיל וטו ותסכל את ההחלטה
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

הדיון המיוחד באו"ם יתקיים הערב (חמישי) ביוזמת איחוד האמירויות בעקבות ביקורו של איתמר בן גביר בהר הבית. הדיון צפוי להסתיים בהודעת גינוי לישראל. ארה"ב תתמוך בגינוי הצהרתי רק אם יהיה מנוסח באופן מתון.

ארה"ב מייחסת חומרה רבה לביקורו של בן גביר בהר הבית, ודובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס, פרסם ביומיים האחרונים, הודעות גינוי חריפות על צעד זה. לדברי הדובר "אנחנו מודאגים מאוד מפעולות חד צדדיות שעלולות להחמיר את המתיחות". אמש גינה הדובר בתקיפות את המהלך ישראלי שיכשיר את המאחז חומש. למרות דבריו, דיפלומטים מעריכים כי הנוסח החריף של הצהרות הדובר האמריקאי הוא "כמו שחרור של כעס ולצאת ידי חובה".

עוד מבחזית החדשות

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הביע מורת רוח מהסגנון הבוטה של הודעת הגינוי על ידי דובר משרד החוץ האמריקאי בעניין ביקורו של בן גביר בהר הבית ואמר "כשראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיים ביקור אצל פוטין, דובר משרד החוץ האמריקאי לא הרחיק לכת בהצהרות גינוי לפגישה כזאת".

שגריר ישראל תקף בחריפות את עצם קיום הדיון במועצת הביטחון. גלעד ארדן שבעת כהונתו כשר למודיעין עלה להר הבית, צפוי לשאת הערב נאום במסגרת הדיון, שבו יסקור בפני חברות המועצה את ההיסטוריה של הר הבית במטרה להבהיר את זכותו של כל יהודי לעלות למקום.

הדיון הערב במועצת הביטחון יתקיים בהרכב חדש של החברות הבלתי קבועות, הרכב שהתחיל ב-1 בינואר. חמש הארצות שסיימו את חברותן הזמנית בת השנתיים הן, נורבגיה, אירלנד, מקסיקו, הודו וקניה. חמש הבלתי קבועות החדשות הן, יפן, מוזמביק, מלטה, אקוודור ושווייץ. יש לציין כי היעדרותן של אירלנד ונורבגיה מהמועצה, כשתי ארצות שהפגינו לאחרונה התנהלות דיפלומטית אנטי ישראלית, עשוי להחליש את רמת העוינות כלפי ישראל במועצה.

משיחות עם שגרירים ודיפלומטים בכירים משתמע שסין, שהיא חברה קבועה במועצת הבטחון, החריפה את מדיניותה כלפי ישראל. סין הצטרפה ליוזמת האמירויות לכנס את המועצה לדיון מיוחד נגד עליית בן גביר להר הבית. לעומת זאת, רוסיה גילתה גישה מתונה יותר כלפי ישראל בעניין זה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לאחרונה לגבי סיכויים לקידום יחסים עם סעודיה והביע תקווה שמדינות מפרץ נוספות יצטרפו להסכמי אברהם. גם שר החוץ אלי כהן הצהיר על כוונתו לפעול לקידום יחסי ישראל וסעודיה.

עוד מבחזית החדשות

תגובות הזעם של ארצות ערב נגד ישראל ביחס לעלייה להר הבית, מרחיקים את הסיכויים לקידום ביחסים עם סעודיה בעתיד הקרוב. ביטוי לכך ניתן לראות בהצהרה שפורסמה אתמול מטעם משרד החוץ של סעודיה ובו נאמר כי "ישראל חותרת תחת מאמצי השלום הבינלאומיים וסותרת נורמות של כבוד לדתות" לעומת התבטאות אוהדת ל"אחים הפלסטינים".

על פי דיווחים משיחות עם שגרירים ודיפלומטים בכירים, ארה"ב הבהירה לחברות מועצת הביטחון כי היא מתייחסת בחומרה לביקורו של בן גביר בהר הבית אך לדעתה אין מקום להחלטה רשמית נגד ישראל, שרק תסלים את המתיחות ביחסי המדינות באזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים