שיתוף
תגובות
כלכלה » יו"ר ועדת הכספים מבקש לדחות את העלייה במס הקנייה על רכב חשמלי
בדיון בוועדת הכספים דרש היו"ר משה גפני מרשות המיסים לדחות בשנה את העלאת המס על הרכבים החשמליים | על פי תכנית המיסוי, מס הקניה יעלה מ-10% ל-20%
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר שאתמול נכנסה לתוקף "מדרגה" נוספת של מתווה המס הירוק, ובמסגרתה התייקר מס הקנייה על רכב חשמלי מ- 10% ל-20%, דרש יו"ר וועדת הכספים משה גפני מרשות המיסים להשיב בדבר אפשרות להקפיא את העלאת המס בשנה עד לינואר 2024.

טסלה מודל Y | צילום: טסלה

לדברי גפני "יש לעודד רכבים חשמליים, אבל יש דברים רבים שצריך לעשות. האם ניתן להמשיך את הטבת המס? לא הגענו למצב בו אנו נמנים על רשימת המדינות שלא מזהמות את האוויר. כמה זיהום אוויר יש מהמכוניות החשמליות? כמה זיהום אוויר יש בכל המערך הזה? כולנו סבורים שיש לדחות את העלאת המס בשנה, לבדוק את המציאות. ההחלטה להעלות את מס הקנייה היא שגויה, יש לדחות אותה בשנה".

עוד מבחזית החדשות

הדיון התקיים בתגובה להודעת מספר יבואני מכוניות על העלאה במחירי המכוניות החשמליות, כמו פולקסווגן 4 ID שהתייקרה מ-215 אלף שקל לכ-235 אלף שקל, טסלה 3 שמחירה עלה אתמול מ-245 אלף שקל ל-242 אלף שקל ויונדאי איוניק 5 שמחירה התייקר מ-200 אלף שקל ל-214 אלף שקל. 

עוד אמר גפני "עליית המס צריכה להיות ב-1 בינואר. משרד האוצר היה צריך לעצור את זה, לדאוג ליוקר המחיה וגם לדאוג שהאוויר לא יזדהם, את זה היה צריך לעצור. ולכן אנו מקיימים את הדיון לפי בקשתי ולפי בקשת חבריי".

מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים השיבה "הממשלה מעודדת כניסת רכב חשמלי. למרות המדרגה הנוספת במיסוי הרכב שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר, יש לזכור שרכב חשמלי משלם 20% מס קנייה לעומת רכב בנזין שמשלם 83% מס קנייה. בנוסף, רכב חשמלי מקבל הטבת מס ירוק שמגיעה עד ל-17 אלף שקל. השנה סך ההטבה לרכב חשמלי יכול להגיע ל-77 אלף שקל לרכב וזהו עידוד מאוד משמעותי. בנוסף, רכב חשמלי לא משלם בלו, כלומר מס נסועה. כאשר מעסיק זוקף שווי שימוש, הרכב החשמלי מקבל הפחתה של 1,200 שקל בשווי השימוש. זוהי שורה ארוכה של הטבות משמעותיות ואלה סכומים שנכונים לשנת 2023 ומשקפים את התועלת ברכב חשמלי ביחס לרכב בנזין". 

עוד אמרה סביון "אנו רואים גידול עולה של רכב חשמלי, בשנת 2022 נמכרו כ-40 אלף רכבים חשמליים ואם אנו כוללים את רכבי הפלאג אין הייבריד מגיעים לכמעט 20% מהשוק. זהו שיעור חדירה מאוד משמעותי ומאוד גדול ביחס לשנים קודמות. בסך הכול 11% מהרכבים שיובאו ארצה היו חשמליים". לדבריה, "חשוב להסתכל על המגמה, ואנו רואים גידול עצום בין 2021 ל- 2022".

עוד מבחזית החדשות

חה"כ מיכל שיר סגמן אמרה בתגובה " יבואני הרכב לא מיידעים את הציבור כמה מס קניה הוא משלם. רשות המיסים הופכת לשותפה שקטה של יבואני הרכב. כשאני קונה רכב חשמלי שאינו טסלה, שמגלה לציבור כמה כסף הוא משלם, איני יודעת כמה עולה הרכב וכמה עולה מס הקנייה, מבחינתי בהיבט זה רשות המיסים היא שותפה של יבואני הרכב האם זה סודי לגנוב אותי? האם זה סודי לעשות סיבוב על הציבור?"

סביון השיב לה "יש הבדל בין טסלה ובין יתר היבואנים ועלינו יש חובת סודיות. עסקים נדרשים לתת לנו מידע מפורט על עסקיהם ואנו מחויבים לסודיות כדי לקבל דיווחים מלאים ומפורטים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים