שיתוף
תגובות
כלכלה » יוקר המחיה: מחיר מוצרי החלב המפוקחים יתייקר ב-16% בחודש מאי
ועדת הכלכלה התכנסה לדיון במחירי החלב, וגילתה להפתעתה שמחיר המוצרים בפיקוח צפוי לזנק בשיעור חד | מנכ"ל טרה בדיון: מעולם לא הייתה עליה דרמטית כל כך במחיר החלב
מוצרי חלב | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

בוועדת הכלכלה של הכנסת קיימו היום (שני) דיון בניסיון להוזיל את מחירי החלב. אלא שלהפתעתם, גילו חברי הוועדה כי דווקא מתוכננת עלייה חדה במחירים בשיעור של כ-16% החל מחודש מאי. יצרניות החלב התריעו כי לא יוכלו לספוג את עליית מחיר חומר הגלם וייאלצו להעלות את המחיר. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן התחייב לקיים דיונים נוספים בנושא, כדי למנוע את ההתייקרות.

על פי נתונים שהציג יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן, מחירי החלב הגבינה והביצים יקרים ב-78% מהממוצע ב-OECD. וזה עוד עשוי להחמיר. במהלך הדיון טענו נציגי המחלבות הגדולות כי במאי צפויה עלייה של 15-16% במחירי מוצרי החלב המפוקחים, בעקבות התייקרות "מחיר המטרה" לחלב. משק החלב הוא משק מתוכנן, עם מחירים מפוקחים.

עוד מבחזית החדשות

מנכ"ל טרה, טל וזנה, אמר בדיון כי מעולם לא הייתה עליה דרמטית כל כך במחיר החלב הגולמי כפי שהייתה לאחרונה, במקביל למחיר מפוקח שלא עודכן מזה זמן רב. וזנה טען כי בינתיים המחלבות מפסידות כסף על המוצרים המפוקחים.

היו"ר ביטן ביקש את התייחסות האוצר להתייקרות המתוכננת, ושם השיבו: "אנחנו מודעים לעלייה הצפויה במאי, המספרים שהוצגו כאן אינם מדויקים. עשינו צעדים כמו ביטול המכס על מוצרלה וחלומי, ויעשו צעדים נוספים".

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי צריך להגן על החקלאות המקומית ולראות כיצד מסייעים לצרכן. ביטן ביקש מכל נציגי הממשלה לפעול למניעת עליית המחירים במאי, או לסבסד אותה עבור הצרכנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים