שיתוף
תגובות
כלכלה » יוקר המחיה: המיסים על סיגריות, אלכוהול וקוסמטיקה עלו ב-5.3%
העלייה החריגה במדד המחירים לצרכן השנה השפיעה על כל מיסי הקנייה והמכס הנקובים בשקלים ולא באחוזים וצמודים למדד המחירים לצרכן שמתעדכן אוטומטית
קניון הדר בירושלים | צילום: דוברות

למרות שהמס על משקאות ממותקים צפוי להתבטל על פי ההסכמים הקואליציוניים, בינתיים הוא עלה החודש בשיעור של 5.3%, בנוסף למיסים על הטבק, המשקאות האלכוהוליים ומוצרי הקוסמטיקה. הסיבה להעלאה זו היא מכיוון שכל מיסי הקנייה והמכס נקובים בשקלים ולא באחוזים, וצמודים למדד המחירים לצרכן שזינק ב-2022 ב-5.3% – השיעור הגבוה מזה 20 שנה.

עדכון המיסים מתבצע בכל חודש ינואר, אך מאחר ובשנים האחרונות הייתה האינפלציה נמוכה מאד עד אפסית ואפילו שלילית בעת משבר הקורונה, העדכון היה שולי ולא הורגש כלל. למעשה מיסים אלו משולמים בעיקר על ידי הקמעונאים שסופגים גם את עליית המס ולא מחייבים בו את הצרכנים. העדכון האוטומטי של המיסים דומה לעדכון מדרגות המס במס הכנסה.

עוד מבחזית החדשות

לזינוק החד בשיעור המיסים של עשרות מוצרים תהיה השפעה גם על מדד חודש ינואר שצפוי לעלות בשל עליות המחירים בתחומי המזון, ההיגיינה, החשמל, המים, הדלק והארנונה שטרם ברור מה יהיה המחיר הסופי שלהם.

בינתיים לא הודיע משרד האוצר על המשך מתן נקודות הזיכוי ממס לילדים בגילאי 6 עד 12 ולכן הזיכוי צפוי להסתיים ב-15 בפברואר. גורמים באוצר ציינו כי הכוונה היא להאריך את הוראת השעה ולהופכה להוראת קבע במסגרת חוק ההסדרים שיהיה צמוד לתקציב 2023-2024, אך זה ייקח זמן ובינתיים ההורים יאבדו את ההטבה.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בעניין זה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וטען כי "ביטול הוראת השעה יגרום ללחצים על המעסיקים להעלאות שכר לצורך פיצוי על הפגיעה בשכר נטו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים