שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » יוזמה באיחוד האירופי: סוללות נגישות בסמארטפונים הניתנות להסרה
באיחוד האירופי מתכוונים להעביר חוק, שיאלץ את יצרניות הסמארטפונים לייצר מכשירים עם סוללות ניתנות להסרה כדי לאפשר לצרכנים להחליף סוללות בעצמם
בעתיד נוכל אולי להחליף אותה בעצמנו את הסוללה | צילום: freepik

האיחוד האירופי ממשיך לאתגר את ענקיות הטכנולוגיה, ולאחר שאושר החוק שקובע שכל הסמארטפונים שימכרו באיחוד החל מסתיו 2024, לרבות האייפון, יהיו מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי, הם יוזמים עכשיו חקיקה חדשה שתדרוש כי סוללות הסמארטפונים יהיו נגישות וקלות להחלפה.

על פי הצעת החוק החדשה, יחויבו יצרניות אלקטרוניקה לוודא שצרכנים יוכלו להסיר ולהחליף סוללות בעצמם בקלות. ההצעה באה לאחר דרישות נוספות שאתגרו בעיקר את אפל שידועה במדיניות הגן הסגור שלה, גם בסוגיות כמו גישה לשבב ה-NFC באייפון על ידי אפליקציות בנקאות מצד שלישי, וחנויות יישומים מצד שלישי.

עוד מבחזית החדשות

אתר PocketNow שגילה את דבר החקיקה החדשה, דיווח כי חקיקה זו תדרוש מהיצרנים לחזור לייצר מכשירים עם סוללות הניתנות להחלפה על ידי הצרכנים, לצד איסוף של סוללות ישנות, כאשר מטרת החקיקה המוצהרת היא להקטין פסולת אלקטרונית, ולמחזר מינרלים וחומרים מסוכנים כמו קובלט, עופרת, ליתיום וניקל, שיכולים לשמש לייצור של סוללות חדשות. האיחוד גם הציב יעדים באחוזים של חומרים ממוחזרים שעתידים לשמש בייצור סוללות חדשות.

הצעת החוק מתייחסת לכל הסוללות הנמכרות באיחוד האירופי, ולא רק למכשירים אלקטרוניים אישיים, כמו מצברי רכב, מצברים של סקוטרים ואופניים חשמליים ואפילו מכוניות חשמליות. המטרה הסופית של האיחוד היא להיפטר מסוללות לא נטענות בשימוש כללי עד 2030.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים