שיתוף
תגובות
כלכלה » חברת האופנה H&M: מפטרת 1,500 עובדים
המשך גל הפיטורים בעולם
לאור עליית האינפלציה ובעקבותיו המיתון, הרשת הגדולה החלה בפיטורי עובדים, הגדול ביותר באירופה | מספר הסניפים בעולם יקטן ב-165
סניף של  H&M | צילום:  H&M

המיתון העולמי לא פוסח גם על החברות הגדולות, והשבוע הודיעה גם רשת האופנה השבדית H&M, שנחשבת לקמעונאית השנייה בגודלה באירופה, שהחלה בפיטורי עובדים בתגובה למשבר יוקר המחיה בעולם. על פי דיווחים, החברה קיצצה 1,500 משרות במסגרת תוכנית התייעלות, וזאת, על רקע האינפלציה הגבוהה והעלויות הגואות. 

החברה המעסיקה כ־155 אלף עובדים ברחבי העולם, הבהירה כי מרבית הקיצוצים יהיו במשרות האדמיניסטרטיביות בשבדיה. בנוסף למותג H&M בבעלות החברה מותגים נוספים כמו קוס, וויקדיי ו־Afound. במקביל לפיטורים, השנה ייפתחו 89 סניפים חדשים אך ייסגרו 254 סניפים, כלומר צמצום של 165. 

עוד הודיעה החברה כי היא צפויה לפתוח השנה 89 סניפים חדשים, אך במקביל היא תסגור 254 סניפים. החנויות החדשות ייפתחו בשווקים שהוגדרו כבעלי פוטנציאל צמיחה, בעוד שהסניפים שיסגרו יהיו בשווקים בהם קיימת תחרות גבוהה מצד קמעונאיות מקוונות. מנכ"לית הקבוצה הלנה הלמרסן מסרה בתגובה כי  "אנחנו מודעים לכך שחברינו לעבודה ייפגעו מהמהלך, ובכוונתנו לתמוך בהם". 

בהודעה שפורסמה מטעם החברה נטען, כי המהלכים יובילו לחיסכון שנתי של כ-2 מיליארד קרונה שבדית (190 מיליון דולר) בשנה. יחד עם זאת, התוכנית עתידה להסתכם בעלות חד פעמית של מעל 76 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022. מנהל קשרי המשקיעים בחברה, נילס וינג' אמר לסוכנות רויטרס כי "ברור למדי שכשהצרכנים כבר סיימו לשלם על מזון, אנרגיה, דלק וכן הלאה, נשאר להם פחות להוציא". הודעת החברה באה על רקע פגיעה משמעותית בהכנסות החברה עקב הפסקת הפעילות ברוסיה אחרי פלישתה לאוקראינה. הרווח הנקי ברבעון השלישי צנח ל־531 מיליון קרונה מ־4.69 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת H&M, הודיעה המתחרה פריימארק לפני מספר ימים כי היא מתעתדת לגייס 1,800 עובדים חדשים בספרד ובבריטניה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים