שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » זינוק חד במחירי הדלק
החל מהלילה:
מחירי הדלק בישראל התייקרו הלילה בחצות ב-39 אגורות לליטר בנזין | זאת בשל עלייה במס ה'בלו' המחושב במחיר הדלק
תחנת דלק | צילום: Ropisme, שאטרסטוק

מחירי הדלק בישראל התייקרו הלילה בחצות, בעקבות צמצום ההנחה הזמנית במס הבלו על הדלק. המחיר המרבי המפוקח לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יהיה מעתה 6.85 שקלים לליטר — עלייה של 39 אגורות לעומת המחיר בנובמבר – 6.46 שקלים.

ביום שלישי האחרון פירסם שר האוצר, אביגדור ליברמן, צו חדש בנודא המס על הבנזין, המאריך את ההנחה במס הבלו הניתנת כהוראת שעה מאז אפריל האחרון. ההנחה נועדה להקל על הצרכנים בארץ, לאחר שמחירי הדלק העולמיים זינקו. התייקרות הדלק נגרמה, בין היתר בשל פלישת רוסיה לאוקראינה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן קיבל השבוע את אישורו של משרד המשפטים להארכת ההנחה, למרות העובדה שהוא מכהן מטעם ממשלת מעבר, אבל שיעורה של ההנחה הופחת – מהנחה של 75 אגורות לליטר בנובמבר, להנחה של 30 אגורות לליטר בדצמבר (במונחי המחיר לצרכן). ההנחה תגרע מהכנסות המדינה כ-100 מיליון שקל בחודש דצמבר לבדו, זאת בהמשך לאובדן הכנסות של כ-2 מיליארד שקל כתוצאה מההנחות בבלו מאז אפריל. גובהן של הנחות אלה השתנה מפעם לפעם, ונע בין 50 אגורות ל-100 אגורות לליטר, במונחי המחיר לצרכן.

צמצום ההנחה לבדו היה אמור להביא לקפיצה של 45 אגורות לליטר במחירי הדלק הלילה. משינוי זה קוזזה ההשפעה של הירידה במחירי הנפט ובשער הדולר לעומת מועד החישוב האחרון של המחיר המפוקח, לפני חודש. לפי החישוב שערכו במשרד האנרגיה, מחיר הנפט בישראל ירד בימים האחרונים ב-6.65% והדולר נחלש ב-3% לעומת החודש הקודם, כך שרכיב הדלק ירד ב-24 אגורות לליטר. מנגד, העלייה במס הבלו ב-57 אגורות לליטר + עלייה של 6 אגורות לליטר במע"מ על הדלק כתוצאה מעליית הבלו, בצירוף סל הוצאות השיווק על דלק בסכום של 59 אגורות לליטר, הביאו את המחיר של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ל-6.85 שקלים. בשורה התחתונה, רכיב המסים מתוך מחיר של ליטר בנזין 95 אוקטן כרגע הוא 58.2%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים