שיתוף
תגובות
חדשות » זה הזמן לקנות דירה: מחירי הקרקעות ברחובות צנחו ב-50%
"יישוב טוב"
במכרז של רשות מקרקעי ישראל ברחובות נקבע מחיר ממוצע לדירה בסך 535 אלף שקל לדירה, כמחצית מהמחירים שנקבעו בטרם עליות הריבית
אתר בניה, אילוסטרציה | צילום: Fotokon, שאטרסטוק

אם אתם שוקלים לקנות דירה בזמן הקרוב, ככל הנראה תרוויחו. מנתונים שמפרסמת רשות מקרקעי ישראל עולה כי מחירי הקרקע לדיור ממשיכים לצנוח. כך לדוגמה, במכרז רשות מקרקעי ישראל ברחובות נקבעו מחירים ממוצעים של 535 אלף שקל לדירה, כמחצית מהמחירים שנקבעו בטרם עליות הריבית, שכן אז עלו הדירות יותר ממיליון שקל לדירה. משמעות המחירים שנקבעו במכרזים היא שהיזמים והבנקים המממנים את ההשקעות צופים להמשך ירידה משמעותית במחירי הדירות.

במכרז הנוכחי הציעה המדינה קרקע ל-494 דירות, מחציתן במחיר מטרה (בהנחה של 20%). את הדירות במחיר מטרה נדרשים היזמים למכור לזכאי משרד השיכון בהנחה על פי מחיר בסיסי ממוצע של כ-17 אלף שקל למ"ר, לפני מע"מ והנחה. המדינה הצליחה לשווק את כל הדירות במכרז תמורת סכום כולל של 264.5 מיליון שקל, הכולל תשלום של 184.3 מיליון שקל תמורת המגרש ו-80.2 מיליון שקל דמי פיתוח, ובממוצע כ-535 אלף שקל לדירה.

עוד מבחזית החדשות

החברות הזוכות במכרז הן פרץ בוני הנגב, שתית, קבוצת נחמיאס ושי חי יזמות. הפרויקט ייבנה ממזרח לשכונת קריית ההגנה, שבה נמכרות דירות במחיר ממוצע של 4.3 מיליון שקל, סכום שמגלם מחיר של 30-20 אלף שקל למ"ר, על פי אתר מדלן. מזרח רחובות נחשב לאזור הפחות מבוקש בעיר, בגלל הקרבה היחסית לבסיס חיל האוויר הסמוך.

במכרז ענק שהתקיים באפריל, הציעה המדינה מתחמים לבניית 710 דירות בשכונה המתחדשת קריית משה. מחיר המינימום במכרז היה, 319 מיליון שקל בתוספת 153 מיליון שקל דמי פיתוח, שיקף שווי קרקע ממוצע של כ-670 אלף שקל לדירה בלבד, אולם המדינה נכשלה בשיווק המכרז, כאשר רק 118 דירות שווקו לחברת אגם תבור. החברה שילמה את מחיר המינימום, כ-78 מיליון שקל, כלומר כ-660 אלף שקל לדירה.

על פי בדיקה שנערכה על ידי בנק ישראל, 80% ממכרזי הדיור של רמ"י מתחילת השנה נכשלו. מרביתם מכרזי דיור להשכרה לטווח ארוך ומכרזי דיור בפריפריה.

בתקציב האחרון שריין משרד השיכון כ-600 מיליון שקל לסבסוד השקעות בתשתיות לצורך הפחתת מחירי המינימום במכרזי הדיור. משרד השיכון ורמ"י מתכוונים להשתמש בכסף בעיקר כדי לשפר את הצלחת המכרזים בפריפריה, שם נכשלים באחרונה מרבית המכרזים לדיור. במקביל, רמ"י הורידה בשיעורים ניכרים את מחיר המינימום שדורשת המדינה במכרזים ובמקרים רבים משווקת את הקרקעות ללא מחירי מינימום כלל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים