שיתוף
תגובות
כלכלה » ועדת הכספים: נסללה הדרך לביטול המיסים של סמוטריץ' – הושג מקור תקציבי
ועדת הכספים אישרה לבטל השנה את ההפרשות לקרן הפיצויים כדי לממן את הפחתות המיסים המתוכננות | זה יהיה מקור המימון של ביטול המס על הכלים הח״פ והשתייה הממותקת
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ | צילום: שלומי אמסלם - לע"מ

ועדת הכספים אישרה הבוקר (רביעי) את המקור התקציבי להפחתות המיסים המתוכננות. הוועדה אישרה כי ב-2023 לא יופקד כסף לקרן הפיצוי עבור מלחמות ובצורת, זה יהיה המקור שממנו מתכנן שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לממן את ביטול המס על הכלים החד פעמיים, השתייה הממותקת וההפחתה על מס הבלו.

על פי ההצעה שאושרה, המדינה לא תפקיד בשנת 2023 כספים לקרן לפיצוי כספי עבור מלחמות ובצורת. לקרן זו מופקדים מדי שנה 25% מהסכום שמתקבל מתשלומי מס הרכישה על הנדל"ן בארץ. קרן זו תהווה מקור תקציבי של 2.25 מיליארד שקלים בשנה, לדברי שר האוצר מקור תקציבי זה לא יפגע ביכולת לפצות אנשים ובעלי עסקים בעיתות משבר. בקרן הצטברו עד היום כ-18 מיליארד שקלים.

עוד מבחזית החדשות

אין זו הפעם הראשונה שקרן זו משמשת כ"קופה קטנה" לצרכים מיוחדים. כך למשל, בזמן מלחמת לבנון השנייה השתמשו ב-3.6 מיליארד שקלים לפיצויים מהקרן. לכן, באוצר משנים לפעמים את שיעור ההפרשה השנתי לקרן כדי לממן צעדים כלכליים נדרשים. השינויים הללו לא פוגעים בסכום שכבר הצטבר בקרן.

בוועדה הסבירו את המטרות של כספיי הקרן: הפחתת הבלו על הפחם בהיקף של 400 מיליון שקלים, שנועדה להפחית את מחיר החשמל; 450 מיליון שקלים יממנו את הפחתת הבלו על הדלק, שיוזיל את המחיר לצרכן בכ-10 אגורות לליטר; 300 מיליון שקלים ישמשו לביטול המס על החד פעמי והמשקאות הממותקים.

חברי האופוזיציה בוועדה מחו על כך שכל ההצעות עולות יחד. חה"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), אמר כי: "יש פה ארבעה צעדים, שניים מהם בקונצנזוס הציבורי, ושניים פוגעים בציבור, חבל שאתם מביאים אותם יחד".

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, הודיע כי יקים צוות שיעקוב אחר ביצוע הפחתת המיסוי על הכלים החד פעמיים והשתייה הממותקת, לאחר שמחקרים הוכיחו כי רשתות השיווק והיצרנים מכרו את המוצרים במחיר יקר יותר משיעור העלאת המס, והשתמשו בתירוץ המס כדי להעלות מחירים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים