שיתוף
תגובות
חדשות » השר גולדקנופף: הוראת השעה של הנחה בדיור הציבורי, תפוג הלילה
מ-2013 הדיירים בדיור הציבורי היו זכאים לרכוש את הדירות שבהן התגוררו בהנחה | הלילה יפוג ההסדר ומי שרוצה לממש את זכותו יכול להגיש בקשה לרכישה עוד הערב
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף | צילום: משרד הבינוי והשיכון

שר השיכון יצחק גולדקנופף, הודיע כי חוק "רן כהן", שאפשר לדיירי הדיור הציבורי לקנות את הדירה שבה הם מתגוררים בהנחה לא יוארך. הוראת השעה של החקיקה תפוג הלילה, ורק אלו שהגישו בקשה לרכישת דירתם עד הערב יהיו זכאים להטבה. במשרד השיכון טוענים שהחוק מיותר וגורם למחסור חמור בדירות לנזקקים.

החוק המדובר, נכנס לתוקף בינואר 2013, ונקבע כהוראת שעה שהוארכה בכל פעם שפקעה. על פי החוק, דיירי הדיור הציבורי רשאים לרכוש דירה בה הם מתגוררים לפחות חמש שנים בהנחה של כ-80%-90%. הטבה זו משמעותית במיוחד ויכולה לחסוך לנזקקים יותר ממיליון שקלים. בעשור האחרון זכו כ-13 אלף משפחות לרכוש דירה במסגרת הסדר זה.

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, גורמי מקצוע סברו כי ההסדר גרם לירידה במלאי הדיור הציבורי, ואלפי משפחות ממתינות לדירה פנויה. בארגונים החברתיים טוענים כי מי שאחראית לכך היא המדינה, שלא ממלאת את חובתה ולא מרחיבה את מאגר הדיור הציבורי.

השר גולדקנופף אמר, כי בדיונים שערך עם אנשי המקצוע במשרדו, גילה כי בשנה האחרונה נרכשו כ-400 דירות בלבד מהדיור הציבורי. במשרד האוצר התחייבו לרכוש עוד כ-1,600 דירות במהלך השנה, אך אלה לא יספיקו ל-30 אלף הממתינים לדיור הציבורי. מטרת החוק הייתה להשיב את הכספים ממכירת הדירות לדיירים לרכישת דירות חדשות למאגר, אך מבדיקת הנתונים עולה כי הסכום לא הוחזר במלואו למימוש מטרה זו.

לדברי שר השיכון "המשך חוק זכויות רכישה בדיור הציבורי פוגע בחלשים הממתינים לדירות. החלטתי להגדיל משמעותית את מלאי הדירות של הדיור הציבורי ולדרוש מיליארדים לרכישת אלפי דירות נוספות למלאי. נביא מאות מיליונים לשיפוץ ושדרוג הדירות הקיימות"..

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי אמר ל-N12 כי: "אלה אנשים שאין שום תכנית שיכולה לסייע להם לרכוש דירה. הם 30 שנה משלמים שכירות למדינה, הם קונים דירות הרוסות, בפריפריה, בהנחה שהיא בסך שלה פחותה ממחיר למשתכן. זה ממש הזוי. במשרד האוצר אומרים שזה מחסל את המלאי, אבל זה מגוחך, מה שמחסל את המלאי זה שהם לא משקיעים את הכסף מהמכירות בלקנות דירות חדשות" עוד הוסיף גיגי "כל הרעיון של החוק היה מנגנון שיפחית את העוני הרב הדורי ויאפשר למשפחות האלה להוריש משהו הלאה. ועכשיו מגיעים ופשוט הורסים את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים