שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הקשר בין תזונה ים תיכונית לאי-דמנציה
מחקר חשף
מחקר בו נטלו חלק כ-9,000 משתתפים מגלה כי תזונה ים תיכונית עשויה להפחית משמעותית את הסיכון ללקות בדמנציה בגיל מתקדם
דמנציה | צילום: StunningArt, שאטרסטוק

מחקר שנערך על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מגלה כי לתזונה נכונה ובריאה השפעה על מניעת דמנציה בקרב אוכלוסייה מתבגרת. דמנציה מהווה ביטוי לירידה קוגניטיבית משמעותית לעיתים קרובות, כאשר מדובר בפגיעה שהיא בשונה מפגיעה קוגניטיבית קלה הקיימת אצל בני אדם, כחלק מהליך ההזדקנות.

על פי המכון הלאומי להזדקנות של ארה"ב, מחלת האלצהיימר היא סוג של דמנציה ניוונית, העלול להתרחש כאשר משקעים חריגים של חלבונים הצטברו במוחו של אדם, וגורמים לנוירונים לאבד קשר אחד עם השני ולמות.

מחברי המחקר ביקשו להתבסס על מאמר משנת 2017 שפורסם בכתב העת Nutrition Today ובו הוכחות כי תזונה ים תיכונית מציעה סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם, סוכרת ומחלות ניווניות. הם ביקשו לקבל תסקיר רחב יותר ולפתח את הידוע עד כה סביב ההשפעה של תזונה על דמנציה.

מפרטי המחקר עולה, כי הוא מתבסס על שני מחקרים קודמים שנערכו בשני שלבים והתפרסו על פני כשלושה עשורים, בהם נטלו חלק כ-9,000 משתתפים. מחקרים אלו עקבו אחר הקשר בין תוספי תזונה וניוון מקולרי הקשור לגיל ומשפיע על הראיה.

המחקר הראשון נערך בין השנים 1992 ל-1998, והשני בין 2006 ל -2008. החוקרים השתמשו בבדיקות סטנדרטיות לקביעת תפקוד קוגניטיבי, ובשאלון כדי לקבוע עד כמה המשתתפים עקבו אחר דיאטה ים תיכונית בשנה הקודמת.

התוצאות לא הותירו מקום לספק, כי הקפדה מחמירה על תזונה ים תיכונית הביאה לסיכון מופחת ללקות קוגניטיבית ולתוצאה מספרית גבוהה יותר בציוני התפקוד הקוגניטיבי. בפרט, מצאו החוקרים כי צריכת דגים קשורה במיוחד להפחתת הסיכון ללקות קוגניטיבית, כמו גם לירידה קוגניטיבית כללית איטית יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים