שיתוף
תגובות
חדשות » מטח שלישי כעת לתל אביב, במהלך ישיבה בקריה בה משתתף בלינקן
חרבות ברזל - סיקור נרחב
אזעקות נשמעו הערב בגוש דן ובירושלים | פצועה בינוני בחולון | היערכות בישראל להגעת הנשיא ביידן | נתניהו שוחח לראשונה עם פוטין | הדולר חצה את רף ה-4 שקלים
חיסול ממוקד במגדל אל דאפר במרכז עזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

ישיבת הפתיחה של מושב הכנסת נפתחה אחר הצוהריים (שני) בדקת דומייה ונקטעה פעמיים בעקבות אזעקות וירי רקטות לעבר ירושלים וגוש דן. אישה נפצעה בינוני מרסיסים באזור חולון. חיזבאללה פתח באש לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון ותותחים הגיבו בירי. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מסר תקיף לחסן נסראללה לבל יפתח במערכה בחזית הצפונית: "ביידן כבר אמר, ואני חוזר על זה – תיזהרו".

יירוט מעל הכנסת | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳ | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

תקיפת צה״ל ליד רפיח | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית הבחירות ברשויות המקומיות בשלושה חודשים – ל-30 בינואר 2024. ההצעה תעבור כעת לוועדת הפנים והגנת הסביבה.

עוד מבחזית החדשות

חיזבאללה ירה טיל נ"ט ופתח באש מנשק קל לעבר חיילים בגבול לבנון. הירי כוון לעבר מגדלי תצפית ואמצעים טכנולוגיים, ונזק נגרם בחלק מהמקומות. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות ארטילריה את מקור הירי בשטח לבנון. אין נפגעים לכוחותינו.

בישראל לא ממהרים לפתוח את החזית הצפונית, אבל נערכים לאפשרות שהמערכה תיפתח בכל רגע נתון. בצבא לא לקחו סיכונים והכריזו רשמית על פינוי 28 יישובים הסמוכים לגבול הצפון.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני אנתוני בלינקן בבסיס הקריה בתל אביב. השניים שוחחו על פעולות צה"ל ומערכת הביטחון לחיסול תשתיות ומחבלי החמאס ברצועת עזה. בהצהרה משותפת בסיום הפגישה, אמר גלנט כי "מעל לכל שיקול, אנו מחויבים לאזרחינו וחיילנו הנמצאים בשני צידי הגבול". עוד הוסיף גלנט: "הדגשתי ואדגיש בפני המזכיר שהמלחמה הזו היא מלחמה בה אנו ננצח – כי העם בישראל חייב לנצח. אנו לא נעצור את המלחמה עד אשר נביא את ההישגים ונשלים את המשימה שמדינת ישראל חייבת לעמוד בה". בלינקן אמר פעם נוספת כי "ארה"ב מחויבת לזכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה – ובעניין הזה יש לכם, ותמיד יהיה לכם, את תמיכת ארה"ב".

ראש השב"כ רונן בר התייחס לראשונה למתקפת הפתע של חמאס, ואמר כי "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון, האחריות על כך היא עליי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים". לדבריו, "אנשינו גילו גבורה, עוז ורוח לחימה. הכוחות התפרסו בזירה ועברו מקרב לקרב, אל מול עשרות מחבלים. איבדנו עשרה מאנשינו הטובים ביותר, נפצעו רבים מאיתנו, אנשי השירות איבדו את קרוביהם. אינספור סיפורי גבורה, חתירה למגע ללא היסוס״.

עוד אמר בר: "כבר ביום הראשון ללחימה הקמנו מערך מיוחד, בשיתוף עם צה"ל, לאיתור, זיהוי וריכוז מאמץ להשבת חטופים ונעדרים, כמו גם צוותים ייעודיים שונים, על פי תכליות הלחימה״ והוסיף "אנחנו מצויים במלחמה, לא בסבב. סבב מנצחים בתמונת ניצחון ובשקט מלחמה מסיימים בהכרעה ובשינוי המצב. אין מגבלת גבול, אין מגבלת זמן. עד הסוף".

צה"ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חטיבת חאן יונס בחמאס.

סוכנות הסעד של האו״ם לפליטים הפלסטינים אונר"א, קיבלה דיווחים שקבוצת מחבלי חמאס שהתחזתה לנציגי משרד הבריאות של הרשויות בפועל בעזה, הגיעה עם משאיות ולקחה דלק וציוד רפואי ממתחם הסוכנות בעיר עזה. הצוות של אונר"א נאלץ להתפנות מהמטה שלהם ביום שישי ומאז לא הייתה לאונר"א גישה למתחם. בהמשך מחקה אונר״א מחשבון הטוויטר שלה את הדיווח על כך שאנשי חמאס גנבו סולר, דלקים וציוד רפואי שהיו מיועדים לתושבי רצועת עזה. בתגובה לכך, משרד החוץ הישראלי תקף את אונר״א וכתב: "האם חמאס פרץ גם לחשבון הטוויטר שלכם? או שאתם פשוט מפחדים לאכזב את חבריכם המחבלים?". דובר צה"ל אמר על גניבת הציוד של אונר"א בידי חמאס בעזה: "כמות הדלק שנגנבה מספיקה להפעלת מתקני התפלת המים בעזה למשך שישה ימים. לחמאס לא אכפת מתושבי עזה. זה נכון גם אם אונר"א תמחק את הציוצים שלה".

בזמן האזעקות בכנסת: שיירת ראש הממשלה הייתה בדרכה לקריה. אזעקה שנשמעה בדרך חייבה את השיירה לעצור, לתפוס מכסה ולגונן על נתניהו.

עוד מבחזית החדשות

לראשונה מאז שפרצה המלחמה, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוקדם יותר שוחח פוטין עם שורת מנהיגים במזרח התיכון, בהם נשיא איראן איברהים ראיסי, נשיא סוריה בשאר אסד, נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות, שיח' מוחמד בן זאיד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל. ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם.

ראש הממשלה נתניהו על מתקפת הפתע של חמאס: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכל והתחלנו ליישם לקחים מיידיים, אבל אנחנו ממוקדים בללכד כוחות ולהסתער קדימה. ייקח זמן, נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח כי מדובר על עצם קיומנו במרחב. היעד שלנו הוא מיטוט החמאס". ראש הממשלה שיגר מסר לחיזבאללה: "ביידן כבר אמר, ואני חוזר על זה – תיזהרו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת מושב הכנסת: "אסור לצאת מהמלחמה כפי שנכנסנו אליה – ביטחונית, פוליטית וחברתית. יש לנו חובה להפיק לקחים, אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: ״נמוטט את חמאס וזה יהיה קשה. ואם העולם לא יאהב את זה – שלא יאהב. לא הילדים שלו נרצחו אלא שלנו".

משרד הביטחון: במסגרת הבדיקות שמבצעים משרד הביטחון וצה"ל, עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה התגלו בניסויי ירי כפגומים ומסכנים חיי חיילים. משרד הביטחון וצה"ל קוראים לאזרחים ולתורמים שלא להעביר אמצעי מיגון אישי ואמל"ח שלא עברו בדיקות ירי מוסמכות ובדיקות תקניות והתאמה, שעלולים לסכן חיים. ציוד שיירכש בתיאום עם מוקד התרומות יוכוון לרכישות של ציוד העומד בתקן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים