שיתוף
תגובות
כלכלה » הסחרור של קבוצות הרכישה
המשבר בנדל"ן
מצבו השברירי של ענף הנדל"ן בימים אלו, לאחר רצף של העלאות ריבית, מייצר אתגרים לא פשוטים לקבוצות הרכישה במגזר החרדי
אתגרים לקבוצות הרכישה | צילום: יח"צ

קבוצת הרכישה, שהיא גם היזם שרוכש את הקרקע וגם הגורם שצריך לדאוג לקבלן שיבנה את הפרויקט, זקוקות לגורם מממן, מתוך מטרה להבטיח את הכיסוי הכלכלי הדרוש עבור השלמת הפרויקט. כיום מרבית קבוצות הרכישה מקבלות את המימון מחברות האשראי החוץ בנקאיות, ולא מהבנקים. הסיבה לכך היא שמימון בנקאי כרוך בהליך מורכב וממושך מפני שיש לבצע חיתום אשראי לכל אחד מחברי הקבוצה, דברים שבחברות האשראי החוץ בנקאיות מטופלים בצורה מהירה יותר תוך מציאת פתרונות יצירתיים. 

לאחרונה, אחת החברות הגדולות בתחום מימון קבוצות הרכישה נקלעה לבעיה תזרימית, והפסיקה להעמיד מימון לקבוצות. הדבר יצר בוקה ומבולקה בענף קבוצות הרכישה מאחר שמספר החברות שמעמידות אשראי בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים הוא מצומצם, ובנוסף הקבוצות מתקשות למצוא חברת מימון עם גב כלכלי מוכח שגם תיתן הצעה זולה לנוכח הריביות הגבוהות בשוק האשראי. 

עוד מבחזית החדשות

"המצב כיום  גורם לקבוצות רכישה במגזר לעשות טעויות", אומרים במימונדלן, חברה המלווה יזמים בענף הבנייה והנדל"ן. "ישנן קבוצות שמקבלות הצעות 'זולות' מחברות שאין להם כסף ויכולת להשיג את המימון וכשמגיע הזמן להעמיד את המימון מתברר שצריך לחפש חברה אחרת. לחילופין יש קבוצות שחותמות עם חברות מימון יקרות מאוד. גם אלו שעושות 'שופינג' בין החברות השונות שורפות זמן יקר כי מי שלא יזדרז לחתום, ימצא את עצמו בלי כלום".

"בנוסף, ישנם הרבה קבוצות שנתקעו ממש באמצע הבניה. במצב שיש היום שהכול כ"כ מתוח, קבלן שרואה שאין תזרים מסודר פשוט עוזב באמצע הבנייה. להביא קבלן חדש שימשיך מאותה נקודה של הקבלן הקודם שעזב זה סיפור מטורף. כמעט ואין קבלן שיסכים להיכנס לפרויקט שהוא לא התחיל אותו, וגם אם כן, הוא לא ייקח אחריות על העבודה של הקבלן הקודם מה שיוצר מצבים לא פשוטים מול חברי הקבוצה", מוסיפים במימונדלן.

קבוצת רכישה שנקלעה לסחרור צריכה בראש ובראשונה לפנות למומחים למימון נדל"ני כדי לקבל מענה מקצועי מהיר ואיכותי שיוכל לפתור את בעיית המימון. במימונדלן מציעים לקבוצות את הידע והניסיון הרב שנצבר לאורך שנים בבחירת חברת מימון חוץ בנקאי אמינה עם חוסן כלכלי. במימונדלן יודעים גם להקל על קבוצות הרכישה ברמת החיתום של חברי הקבוצה וגם להשיג את התוצאות הטובות ביותר מבחינת עלויות המימון גם כיום כשעלות המימון התייקרה מאוד.

הדברים אמורים גם כלפי קבוצות רכישה חדשות שמגששות את דרכן בסבך המימון החוץ בנקאי. המומחים של מימונדלן יוכלו לתת לכם את ההצעות הטובות ביותר והבטוחות ביותר וליצור ביחד מתווה מיטבי לחברי הקבוצה.

חברת ‘מימונדלן’, הוקמה במטרה למצוא את פתרונות המימון המיטביים עבור יזמים בענף הנדל"ן. הניסיון העשיר של החברה עם המערכות הבנקאיות וחברות המימון החוץ הבנקאיות יכולים לספק לכל לקוח את הפתרון המימוני למגוון סוגי פרויקטים, החל מיזמות רגילה של בנייה למגורים, עסקאות קומבינציה, רכישת מגרשים, תמ"א 38 ועד נדל"ן מסחרי ומשרדים. 

השותפים המנהלים של ‘מימונדלן’, הם מתתיהו וגשל ואלי רבינוביץ. מתתיהו וגשל הקים לפני כ-15 שנה את "וגשל משכנתאות והלוואות" גוף אמין יצירתי שמשיג עבור לקוחותיו את ההצעה הטובה ביותר בפריסה ובעלות המיטבית, עם למעלה מ-5,500 לקוחות מרוצים. לאלי רבינוביץ, שכיהן כמנהל פעילות המגזר החרדי בבנק הפועלים ניסיון של 22 שנה בענף הנדל"ן וקשרים ענפים בענף הבנקאות והמימון החוץ בנקאי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים