שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » הנגיד האמריקאי: נמתן את קצב העלאות הריבית
מצב האינפלציה
בנאום שנשא הערב במכון ברונקיגס בניו יורק אמר יו"ר הפדרל ריזרב כי ייתכן שהמיתון בקצב הריבית יתחיל כבר בהעלאה הקרובה | השווקים הגיבו לנאום בעליות שערי
ג'רום פאוול יושב ראש הפדרל ריזרב

בנאום שנשא הערב אמר פאוול, כי "הגיוני למתן את קצב העלאות הריבית. הזמן להאטת קצב ההייק ריבית עשוי להגיע כבר בדצמבר. עשינו התקדמות משמעותית לקראת מדיניות מגבילה מספקת, יש לנו עוד קרקע לכסות". סביר שהריביות בסופו של דבר יהיו גבוהות במקצת ממה שחשבו קובעי המדיניות בספטמבר.

סביר להניח שיהיה צורך להחזיק במדיניות ברמה מגבילה למשך זמן. הההיסטוריה מראה בתוקף נגד התרופפות מדיניות בטרם עת. יש לנו דרך ארוכה לעבור כדי לחזור ליציבות מחירים. אנחנו נישאר על התוואי עד לסיום העבודה.

נתוני האינפלציה של אוקטובר היו הפתעה מבורכת; ידרשו הרבה יותר ראיות כדי לתת הרגשת נוחות כי האינפלציה פוחתתאנו מעריכים שמדד מחירי המחשבים עלה ב-6% ב-12 חודשים עד אוקטובר. נתיב האינפלציה קדימה נותר מאוד לא בטוח, תידרש התמתנות בגידול הביקוש לעבודה כדי להחזיר את האיזון בשוק העבודה.

עד כה ראיתי רק סימנים טנטטיביים להתמתנות בביקוש לעבודה, גידול בשכר. הנימה של פאוול הרבה יותר יונית כאשר הוא משמיט את השפה של ה-2 בנובמבר "יש לנו כברת דרך ללכת עם הריבית לפני שנגיע לרמה מגבילה מספקת״. מדדי הדאו ו S&P שירדו עולים, הנאסדק עולה עוד יותר.

פאוול מזכיר את 1.7 המשרות הפנויות לכל עובד שיצאו ב-JOLTS של היום"צמיחה חזקה בשכר היא דבר טוב, אבל כדי שהיא תהיה בת קיימא, היא צריכה להיות עקבית עם אינפלציה של 2%"

בנאום שנשא היום במכון ברוקינגס בניו יורק חזר פאוול ואמר כי "למרות התפתחויות חיוביות בתקופה האחרונה, עדיין יש דרך ארוכה לעבור בכדי לחזור למצב של יציבות מחירים". לדבריו, "הפעולות שהפד עשה לאחרונה ישפיעו על הכלכלה אולם ההשפעה מחלחלת לאורך זמן. אפשר ככל הנראה להתחיל לצמצם את קצב עליית הריבית, ייתכן שכבר בהודעה הבאה שלנו".

בדבריו אמר הנגיד, כי "יתכן שהמדיניות המוניטארית המרסנת תימשך זמן מה. אם נלמד מההיסטוריה נראה שלא כדאי לשנות את המדיניות מוקדם מדי. נמשיך לעשות את מה שצריך, עד שנשיג את המטרה". ייתכן שהריבית העליונה תהיה גבוהה במקצת מהצפוי כיום על ידי השווקים ומה שחברי הפד העריכו בספטמבר. בפד העריכו אז שהריבית תגיע עד לרמה של כ-4.6% (לעומת 3.75%-4% היום) ואילו השווקים מגלמים כיום ריבית של 5%-5.25% בשיאה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים