שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » המשנה לנגיד: העליה באינפלציה יגרום להעלת ריבית מעבר ל-4 אחוז
אנדרו אביר נאם בכנס הפיננסים של לשכת רואי החשבון לתחזית המשק לשנתיים הבאות: "ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית גם מעבר ל-4 אחוזים אם האינפלציה תמשיך לעלות"
המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר | צילום: בנק ישראל

הבוקר (שני) נאם המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רואי החשבון בנוגע לתחזית המשק ל-2023 ו-2024 ואמר כי "התחזית שלנו בנויות על ההנחה שהריבית תעלה לסביבת ה-4 אחוז".

עוד אמר אביר "אנחנו מצפים שבשנה הקרובה תהיה האטה מסוימת בפעילות הכלכלית אבל לא שנכנס למיתון", למרות זאת ציין כי "ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית גם מעבר ל-4 אחוזים אם האינפלציה תמשיך לעלות, והביקושים לא ירדו".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף טען אביר כי "עליית האינפלציה היא לא רק תוצאה של בעיות בשרשרת הייצור ועליית מחירי הסחורות. היא גם כתוצאה מביקושים ערים במשק שהתאושש באופן מהיר מהסגרים של הקורונה. כשיצאנו מתקופת הקורונה, המדינות נתנו הרבה כסף לאזרחים. לחלק מהאנשים היה יותר כסף בעו"ש אחרי הקורונה מאשר לפני, והביקושים היו מאוד גבוהים והם עדיין גבוהים".

המשנה לנגיד התייחס לעובדה שהבנקים לא פעלו להתאים את הריבית על הפיקדונות, אך מעבר לביקורת כלפי הבנקים, טען המשנה לנגיד, שיש צורך ליידע את הציבור שיש גם אופציות אחרות חוץ מהבנקים, ושצריך לנהל מו"מ מול הבנקים על גובה הפיקדונות ולנצל את הכלים שבנק ישראל קידם לטובת הלקוחות בנושא זה.

בהמשך נאומו התייחס אביר למשבר הדיור ואמר: "הפתרון הוא לא רק שחרור קרקעות, אלא גם שיפור ובניית תשתיות. ממשלות מצליחות להביא התחלות בנייה, לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסייה במשך שנה או שנתיים, אבל הם צריכים לעמוד בקצב בנייה של כ-55 אלף יחידות דיור בכל שנה על פני 10-15 שנים, זה משתלב וממחיש את חשיבות התכנון של תשתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים