שיתוף
תגובות
כלכלה » המלחמה נגד יוקר המחייה: הממשלה תקפיא את ההתייקרויות בחשמל, במים ובארנונה
ראש הממשלה כינס דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ניר ברקת בו הוחלט להעמיד את הטיפול ביוקר המחיה בארץ בראש סדר העדיפויות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוברות הליכוד

אתמול בערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון הכלכלי הראשון שלו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה ניר ברקת, פרופ׳ אבי שמחון ורמ״ט שר האוצר שריה דמסקי. בדיון סוכם עקרונית להקפיא באופן חלקי או מלא את עליות המחירים הקרובות בתחומי החשמל המים, והארנונה, וזאת לפני הגשת התקציב שיונח על שולחן הממשלה בעוד כחודש וחצי לכל המוקדם. על פי הערכת התאחדות התעשיינים עלות ההקפאה של מחוללי האינפלציה, חשמל, מים וארנונה, תעמוד על כ-4.5 מיליארד שקלים.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה שמסר נתניהו לאחר הדיון נאמר כי ״יוקר המחיה לא מפסיק לעלות, כולל היום. כשנכנסתי למשרד ראש הממשלה לפני ארבעה ימים, הבנתי למה, כי ממשלת לפיד לא נקטה אפילו בצעדים המינימליים ביותר כדי לעצור את הדהירה הזאת. לכן אני מכנס דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר כדי לגבש את צעדי החירום הראשוניים להילחם ביוקר המחייה למען כלכלת ישראל ולמען אזרחי ישראל״.

אתמול העלה נגיד בנק ישראל את הריבית במשק לרמתה הגבוהה מאז 2008 – 3.75%. העלייה בהחזר החודשי של תשלומי המשכנתאות מצטרפת להתייקרויות אחרות שנכנסו לתוקף בתחילת החודש, ובהן עליות תעריף החשמל ב־8.2%, תעריף המים ב־3.5%, תעריף הארנונה בכ־1.4% ומחיר הדלק ב־9 אג' לליטר. זאת בנוסף לגל ההתייקרויות של מוצרי המזון, הניקיון והטואלטיקה, ובעבור חלק מהציבור גם שכר הדירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים