שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » הכלכלנית הראשית במשרד האוצר: יש להסדיר את תחום הקריפטו בהקדם
ברקע התנודות בביטקוין
הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, מפרסמת היום דו"ח רחב היקף שהוגש לשר האוצר בנושא נכסים דיגיטליים, ובו המלצות לגבי אסדרת תחום הקריפטוגרפיה בארץ
משרד האוצר בירושלים | צילום: משרד האוצר

הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, מפרסמת היום דו"ח רחב היקף שהוגש לשר האוצר בנושא נכסים דיגיטליים, ובו המלצות לגבי אסדרת התחום בישראל. הדו"ח מקיף מגוון רחב של היבטים הנוגעים לתחום הנכסים הדיגיטליים. הדו"ח מכיל סקירה של שוק הנכסים הדיגיטליים בישראל ובעולם, ובפרט שוק המטבעות הקריפטוגרפים, הערכת הסיכונים ועמידה על החסמים המרכזיים להתפתחות נאותה של השוק, וכן המלצות מקיפות בהקשרים אלה.

להלן עיקרי ההמלצות לאסדרת שוק הנכסים הדיגיטליים: הסרת החסמים הקיימים תחת המסגרת האסדרתית הקיימת: הבהרת מדיניות הממשלה ביחס להגברת הודאות של משקיעים בתחום, בין היתר באמצעות קבלת הכרעה באשר לבקשות הרישוי הקיימות, הגברת פעילות בתחום האכיפה על שירותים הניתנים ללא רישיון, והמשך מעקב אחר יישום צעדים להבטחת מתן שירותים בנקאיים נאותים, תחת ניהול סיכונים כנדרש, עבור כספים שמקורם בנכסים דיגיטליים.

טיוב והרחבת התשתית האסדרתית הקיימת: הסדרת סמכויות למפקח על נותני שירות פיננסים בהתייחס לרישיונות מקבילים שניתנו בחו"ל, הבהרות ויצירת מנגנונים לתשלום המס עבור פעילות בנכסים דיגיטליים לצורך הסרת חסמים והגברת הודאות, הרחבת תחולת האסדרה של רשות ניירות ערך על נכסים ופעילויות בזיקה לנכסים דיגיטליים הנוגעים לתחולתם של דיני ניירות ערך וריכוז ככל הניתן של סמכויות הרישוי והפיקוח על שירותים פיננסיים ושירותי תשלום בהקשר לנכסים דיגיטליים בידי גורם רגולטורי אחד תוך שימור עקרון הניטרליות הטכנולוגית.


יצירת תשתית אסדרתית חדשה: עיגון בחקיקה של סמכויות רישוי ופיקוח על הנפקה והוצאה של נכסים דיגיטליים מגובים (לרבות מטבעות יציבים) ומתן שירותים פיננסיים באמצעותם, לרבות יצירת מנגנון שיעוגן בחקיקה להעברת הפיקוח בנק ישראל על נכסים דיגיטליים בעלי השפעה יציבותית או מוניטרית משמעותית, והקמת ועדה בין-משרדית לבחינת האסדרה על ארגונים אוטונומיים מבוזרים (DAO).

הדו"ח הוכן במהלך השנה האחרונה לבקשת שר האוצר על-ידי צוות באגף הכלכלנית הראשית, בהתייעצות עם רגולטורים וגורמי ממשל רלוונטיים, מומחים ונציגי התעשייה המקומית, וכן רגולטורים ממדינות מפותחות מקבילות. ההמלצות גובשו בשים לב למדיניות האסדרה המתגבשת לעניין נכסים דיגיטליים במדינות מפותחות אחרות, ובפרט החקיקה האחרונה של האיחוד האירופי בעניין נכסים קריפטוגרפיים (MiCA) שאושרה באוקטובר 2022.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "תחום הנכסים הדיגיטליים, שעשוי להפוך לחלק אינטגרלי במערכת הפיננסית והכלכלית, עדיין מתאפיין בסיכונים ובאי ודאות גבוהים הן לצרכנים והן למערכת כולה. כל אלה מחייבים מדיניות מושכלת של הממשלה. אני מודה לכלכלנית הראשית על העבודה המקיפה, המקצועית והמסורה שבוצעה על ידה ועל ידי צוותה בנושא, המהווה את הדו"ח המקיף והעדכני ביותר שקיים כיום בנושא זה לשימוש הממשלה, ומצפה כי הדו"ח ישמש בסיס להחלטות ולחקיקה עתידית בנושא".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "קביעת מדיניות ממשלתית בתחום הנכסים הדיגיטליים דורשת אסדרה מושכלת ומקיפה שתיקח בחשבון את הסיכונים בתחום, כפי שבאו לידי ביטוי גם בשנה האחרונה, ואת החדשנות ואת מאפייניו של התחום. תהליכי האסדרה מתגבשים ונקבעים בתקופה זו במדינות שונות בעולם המערבי ומומלץ שמדינת ישראל תפעל בהלימה לסטנדרטים המתהווים בעולם המפותח. אני מודה לצוות האגף בראשות ד"ר שמואל אברמזון, לרגולטורים, לאגפים וליחידות במשרד האוצר, לגורמי הממשל הרלוונטיים, ולגורמים הרבים האחרים שסייעו בהכנת עבודה זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים