שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הזדמנות לשינוי: צמרת האוצר מסיימת את תפקידה
עם כניסתו של בצלאל סמוטריץ' למשרד האוצר צפויים לסיים את כהונתם מרבית הבכירים באגפי האוצר | ברשות המיסים, ברשות לניירות ערך, ובממונה על שוק ההון
משרד האוצר בירושלים | צילום: שאטרסטוק

כמעט כל צמרת משרד האוצר צפויה להתחלף מהחודש ועד לאמצע חודש מרץ. אחת המשימות הראשונות והמאתגרות של שר האוצר החדש, בצלאל סמוטריץ', יהיה למצוא  מחליפים ראויים לתפקידים השונים. בין המסיימים את תפקידם מתוקף סיום החוזה שלהם, יהיו מנהל רשות המסים, הכלכלנית הראשית, יו"ר רשות ניירות ערך, הממונה על שוק ההון והממונה על השכר ויחסי העבודה במשק. מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב, יישאר בינתיים בתפקידו אך ייתכן שסמוטריץ' ירצה למנות לתפקיד מועמד משלו.

בכיר באוצר אמר ל-ynet כי "ניתן לקוות שיבוצעו כאן מינויים מקצועיים ראויים ולא מינויי מקורבים פוליטית. זהו המשרד הממשלתי הכלכלי החשוב ביותר ורצוי שינהלו את אגפיו כלכלנים מעולים ומומחים, במיוחד בעת הקשה שמצפה לכלכלה בעולם ובארץ השנה". 

עוד מבחזית החדשות

צמרת משרד האוצר מונה עשרה מנהלי אגפים בכירים, את השר הממונה וסגן שר. תשעה בעלי תפקידים מתוך העשרה יסיימו את תפקידם ככל הנראה, אלא אם כן תוארך כהונתם באופן חריג מעבר לחוזה.

בלשכת שר האוצר המתינו הבוקר מטבעות שוקולד לעובדי המשרד שהגיעו לעבודה. היום בצהריים יתקיים במשרד האוצר טקס חילופי השרים, והשר החדש ייפגש לראשונה עם חברי הנהלת המשרד, שעדיין לא קיימו איתו פגישת עבודה מאז שמונה רשמית לשר. 

כמו כן יוחלפו בשבוע תשעת עוזרי ויועצי השר אביגדור ליברמן ביועצים ועוזרים שיביא עמו למשרד השר החדש, בצלאל סמוטריץ'.

לדברי בכיר במשרד האוצר "החלפת כל צמרת האוצר בבת אחת הוא מקרה די נדיר ויהיה טוב אם ייעשה תוך שיקול דעת ותהיה מניעה ממינויים פוליטיים, שעלולים יהיו להזיק מאוד למשרד החשוב הזה. השר סמוטריץ' הוא אדם חכם וניהל היטב כשר את משרד התחבורה וניתן לקוות שכך יהיה גם כאן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים