שיתוף
תגובות
לאישה » הורי ילדי החוזרים – כתבה שביעית בסדרה
זווית אישית
הם גילו את האור וחזרו בתשובה אך לחלקם יש ילדים שעושים כעת מסע הפוך ומחפשים את דרכם במקומות מהם באו ההורים • 2 אימהות אמיצות משתפות בתחושות מול המסע האישי
כיפות | צילום: liza1979, שאטרסטוק

במהלך השבועות האחרונים, שוחחנו רבות עם ילדי הדור השני. ילדים שנולדו להורים חוזרים בתשובה, כאשר המציאות אליה הם גדלים, שונה מהחוויה של הוריהם. הילדים נולדו לחיי חברה חרדית, לכאורה הארד קור, אך בבית ספגו גם דברים שונים מאלו שספגו חבריהם. כל אחד ראה, חווה והבין את הדרך בצורה שונה והגיב לה בהתאם. 

השבוע ננסה להבין, כיצד הורי הילדים הללו, אלו שחזרו בתשובה, עזבו את החיים הקודמים, עשו ויתורים כואבים והקימו דור חרדי, רואים את החיים של ילדיהם.

חגית ומירה, שתי אימהות אמיצות, משתפות אותנו בחוויה האישית שלהן.

ניסינו להבין מה עובר על  בעל תשובה, שגילה את האמת מבחינתו והיה נכון לוותר עבורה על הרבה דברים מהותיים. ופתאום הילד שלו חוזר בעצמו אל המקום הזה שהוא השאיר מאחור ולא מאמין בו יותר. 

קשה לראות את הילד עושה רוורס למקום ממנו באתן?

חגית: "זה בהחלט כואב מאוד. הילדים שלנו היום הם בדור של חיפוש, הם מחפשים את האמת ובודקים אותה בכל מקום אפשרי. אנחנו ההורים, כחוזרים בתשובה, אם נרצה ואם לא, הנחלנו להם בגנים את כל העניין של חיפוש ובדיקה, של ניסיון להבין מה מתאים לי, מה נכון לי, האם המקום הטבעי שאליו נולדתי – הוא זה שימשיך איתי לאורך כל החיים? למעשה הילדים שלנו משתמשים באותו "גן". כעת כשהם גדלו, ראו את המציאות שגדלו לתוכה, הכירו גם את העולם ממנו אנחנו באנו, רוצים להבין יותר בעצמם וזה מה שהם עושים". 

מירה: "לי אישית יש תחושה של צער, תחושת כישלון ותסכול. קשה לי להבין מה עשינו לא נכון, איך לא הצלחנו להנחיל להם את אהבת ה' בדרך האמתית, איך אצל אנשים אחרים כשלא עברו את התהליך שלנו בדרך טבעית, הם כל כך מצליחים. למעשה אני די מדברת על הפן החיצוני, כי בסופו של דבר אני יודעת שלילדים שלי יש בתוכם הרבה אמת".

כיצד מתמודדים עם המשבר הזה, אתם לבין עצמכם?

חגית: "מנסים להבין את נקודת המבט של הילד, את חוסר השייכות שהוא מרגיש ואת הסיבה שבגללה הוא מחפש. ברגע שמבינים את הילד ואת מה שעובר עליו, אפשר יותר להבין אותו אבל גם לא מצדיקים אותו לגמרי. זה מוריד כעסים ומתחים. אנחנו מבינים שכמו שאנחנו חיפשנו וחקרנו ומצאנו בסוף את האמת שלנו, כך גם הילד עובר כעת תהליך משלו, ואנחנו מקווים שיגיע בסופו של דבר גם אל המקום הנכון שאנחנו מאמינים בו".

מירה: "אני אומרת לעצמי שבסופו של דבר מדובר לחלוטין בבחירה שלהם. אסור בשום אופן שהבחירה שלהם תשפיע באופן שלילי על הקשר שלנו. אסור שזה יעיק. אסור להסתכל ימינה ושמאלה, לנסות לראות ולהבין איך זה אצל אחרים, מה קורה אצלם, האם הם מצליחים או נכשלים, האם הם פועלים בצורה נכונה או לא? כל אחד הוא אינדבידואל, ואם לילדים שלי יש בחירה, אני צריכה להתמקד בדברים הטובים והייחודיים שלהם".

אמנם עברתם תהליך הפוך, האם אם יש כלי שתרצו להעביר לילד שמחפש כעת בעצמו?

חגית: "אני תמיד מזכירה שהאמת נמצאת בתוכנו. אני בטוחה שגם הילד שכעת מבולבל ובודק, יודע היטב את האמת אצלו בתוך הלב. בסופו של דבר היא קיימת בתוכו ואני בתפילה שישכיל וימצא אותה".

מירה: "אני נתקלתי באנשים הנכונים שהיו בשבילי בדרך. מאחלת לילדים שלי שיפגשו את האנשים והדמויות הנכונות שידעו להדריך ולכוון אותם הלאה בחיים. ושיגיעו גם הם בסופו של דבר למקומות הנכונים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בת שבע סדרה מהמממממממתתתתתתתתתתתתת!!!!!!!!!!!!
    תודה!
    אשמח לקטעים יותר ארוכים(:
    (העלת ציפיות😋)
    תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים