שיתוף
תגובות
משפחה » הורים חוששים: האם הילד שלי "לא נורמלי"?
זווית משפחתית
לפעמים התנהגות של ילד מדאיגה את ההורה באופן שהיא צובעת אותו בצבעים של חוסר נורמטיביות • מתי זה נורמלי לגילו ומתי לא? • מתי נכון להתייעץ עם איש מקצוע?
ילד בוכה | צילום: Red pepper, שאטרסטוק

אחד הפחדים הגדולים של ההורים הוא שהילד שלהם "לא נורמלי".

פעם אחר פעם אני שומעת שזה לא נורמלי: לבכות בגילו (המופלג-  שבע או שמונה לדוגמה(, להתפרץ בגלל שטויות, לדמיין יותר מדי, לרצות xyz ועוד ועוד.

לפעמים התנהגות מסוימת של הילד מדאיגה את ההורה עד כדי כך שהיא צובעת את כל הילד בצבעים של חוסר נורמטיביות. וכך, כמובן, גם הקשר ביניהם מושפע מהעמדה הזאת.

הורה מוצא את עצמו בבדיקה מתמדת האם הילד בסדר או לא. ברור שיש מצבים שההתנהגות של הילד אינה נורמטיבית ומצביעה על קושי מהותי שדורש טיפול – ואסור לנו ההורים להזניח את העניין, אבל ברוב הפעמים מדובר בתופעות מותאמות גיל, שלב התפתחותי, טמפרמנט או נתונים אחרים של הילד והסביבה.

טווח הנורמה רחב מאוד. לכל ילד קצב התפתחותי משלו. לכל הורה מושגים שונים לגבי מה נורמטיבי ומה לא.

למה אני כותבת את כל זה?

אם אתם מתלבטים לגבי התנהגויות מסוימות של ילדיכם, בדקו את עניין במקורות מוסמכים: ברשת יש מידע רב (חובה לדבוק שהוא אמין מבחינה מקצועית) ואפשר להתחיל ממנו. אם זה לא מספיק, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום. הפחד מ"לא נורמליות" עלול לגבות מחיר יקר מהילד ומכם. אל תישארו אתו לבד.

דינה קורול, ביבליותרפיסטית (M.A) מלווה הורים וילדים בהתמודדויות יומיומיות. (מחברת הספרים "מדריך לרגשות להורים ולילדים" ו"מדריך למוגנות להורים ולילדים")

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים