שיתוף
תגובות
חדשות » הבנק המרכזי בארה"ב העלה את הריבית ב-0.75% בפעם הרביעית ברציפות
המלחמה באינפלציה
הבנק הפדרלי מנסה להילחם באינפלציה הגבוהה שנמצאת ברמת שיא של 4 עשורים | הבנק רומז על האטה בקצב העלאות הריבית בעתיד, מחשש למיתון
ג'רום פאוול יושב ראש הפדרל ריזרב

הבנק הפדרלי של ארה"ב העלה אתמול (רביעי) שוב את הריבית ב-0.75%. זוהי ההעלאה הרביעית ברציפות ובמצטבר 3.75% מתחילת השנה. מאז שנת 2008 לא הגיעה ארה"ב לרמה כזו של ריבית. העלאת הריבית שוב ושוב מנסה להתמודד עם מיתון האינפלציה שהגיעה בחודש ספטמבר לרמה של 8.2%.

בראש סדר העדיפויות של הבנק המרכזי בארה"ב, נמצאת בלימת עליית המחירים, בינתיים ללא הצלחה. האינפלציה בארה"ב היא הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות. בנוסף,קיים גם החשש בקרב אנשי ביידן כי סדר היום הכלכלי עלול להשפיע על בחירות האמצע לקונגרס בשבוע הבא. 

לא כולם תמימי דעים עם צעדי הפדרל ריזרב, ובפד נשמעים גם קולות שחוששים שהעלאה חדה בשוק ההלוואות תוביל את ארה"ב למיתון. לכן, החלטת הוועדה הפעם להעלות את הריבית נעשתה מתוך שיקול דעת וזהירות מרבית, כאשר את ההחלטות עתידיות יקבלו על סמך נתונים מעודכנים על האינפלציה בשבועות הקרובים.

בבנק המרכזי עדיין סבורים כי המשך העלאות הריבית היא כורח המציאות, אך לראשונה שוקלים את האפשרות להאט את קצב ההעלאות. בהחלטת הוועדה להעלאת הריבית נכתב כי הבנק "ייקח בחשבון את ההידוק המצטבר של המדיניות המוניטרית, הדרכים שבהן משפיעה המדיניות המוניטרית על הפעילות הכלכלית והאינפלציה, והתפתחויות כלכליות ופיננסיות". המשמעות היא, כי בחודש דצמבר תהיה צפויה עלייה של 0.5% ובשנה הקרובה העלאות מתונות יותר. 

גם בקרב גורמים כלכליים נוספים בארה"ב נשמעים דברי ביקורת על המדיניות האגרסיבית של הבנק הפדרלי, בפרט של חברי קונגרס שחוששים מהתייקרות המשכנתאות וההלוואות בשל העלאות הריבית. מספר סנאטורים אמריקניים, ביניהם אליזבת' וורן וברני סנדרס, שלחו מכתב ליו"ר הבנק הפרדרלי, ג'רום פאוול, לקראת פרסום שיעור הריבית, ובו טענו שמדיניותו היא זו שמובילה את ארה"ב למיתון ולאבטלה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים