שיתוף
תגובות
חדשות » האנליסט הראשי של חברת פיץ': "לא הייתה אזהרה לישראל, רק הערכת חוזקות וחולשות של המדינה"
האנליסט סדריק ברי הבהיר כי ההערה בסקירה על ישראל, ועל פיה "לרפורמה עלולה להיות השלכה על פרופיל האשראי", נכתבה במסגרת הערכה כללית של החוזקות והחולשות בכלכלה
בנק ישראל בקריית הממשלה | צילום: אסתר ענבר

האנליסט הראשי לנושא ישראל בחברת דירוג האשראי פיץ', סדריק ברי, התראיין הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל, והבהיר כי הסקירה שפרסמה החברה בשבוע שעבר וההערות שנכתבו לגבי השלכות הרפורמה המשפטית הן "לא אזהרה לממשלה בישראל, אלא הסתכלות שלנו על החוזקות והחולשות במדינה". כזכור, בסקירה שפורסמה בשבוע שעבר נכתב: "לרפורמה עשויה להיות השלכה שלילית על פרופיל האשראי של ישראל".

ברי הדגיש כי: "ישראל עדיין מדורגת בציון A+ שנחשב לציון גבוה", אך למרות זאת "אחד הדברים שנעקוב אחריהם בשנתיים הקרובות הוא ההשפעה של הרפורמה המשפטית על ניהול המדינה. בין אם תהיה השפעה ובין אם לא, על פי הערכת הבנק העולמי זה יחליש את המשילות בישראל ואנחנו מחשיבים את דעתו ונבדוק אם יינקטו צעדים נוספים שעלולים לפגוע ביציבות".

עוד מבחזית החדשות

בחברת דירוג האשראי יבחנו גם את מעמדו של בנק ישראל, ברקע קריאתו של שר החוץ כהן לפני כשבועיים לגבש מתווה להפסקת העלאות הריבית: "אחד הדברים שאנחנו עוקבים אחריהם באדיקות, הוא השמירה על עצמאות הבנק המרכזי, בנק ישראל, יש מי שקוראים להחליש את עצמאותו. קיבלנו הבהרות מהממשלה שהדגישו לנו שזה לא יקרה".

ברי התייחס גם להיחלשות השקל ואמר כי: "לא מדובר בהתרחשות מטרידה מבחינה כלכלית. אלא למעשה חזרה טבעית למאזן הכוחות בין השקל לדולר והאירו כפי שהיה לפני תקופת הקורונה". עוד העריך ברי כי "לרפורמה במערכת המשפט לא צפויה להיות השפעה מיידית על סביבת העסקים בישראל, הממשלה בישראל תומכת בעסקים באופן היסטורי ואנו צופים שזה יימשך".

בסקירה של סוכנות פיץ' שפורסמה בשבוע שעבר נכתב בין השאר "בעבר רפורמות מוסדיות שפגעו במוסדות, פגעו במדד שבאמצעותו מודדים מדינות. לא ברור אם ההשפעה בישראל תהיה דומה. ההשלכה השלילית על פרופיל האשראי עלולה לקרות בין היתר בגלל אפשרות שהחלשת האיזונים המוסדיים תוביל להחלטות מדיניות גרועות יותר, או לסנטנימנט משקיעים שלילי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים