שיתוף
תגובות
חדשות » האינפלציה דוהרת: מחירי הדלק צפויים להתייקר באורח משמעותי
יוקר המחיה
תוקפה של ההפחתה המלאכותית שיצרה הממשלה היוצאת צפויה לפקוע בקרוב. המחירים ימשיכו לעלות למרות הירידה בשער הנפט
משאבת דלק | צילום: ThePowerPlant שאטרסטוק

מחיר הדלק תלוי מאוד בשיעור מס הבלו הגבוה, הנגבה על הדלקים לסוגיהם. הממשלה היוצאת הפחיתה את המסים על הדלק בשקל לליטר, זאת בכדי להתמודד עם עליית המחירים. אולם ההפחתה הזאת הייתה אמורה לפקוע באמצע החודש. שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן האריך את הצו בעוד שבועיים, עד לסוף חודש נובמבר, כדי לגשר על התקופה הקצרה שבין הממשלה היוצאת לממשלה החדשה. זאת בהסכמתה של היועצת המשפטית לממשלה.

קיים סיכוי קטן בלבד שעד סוף החודש תקום ממשלה חדשה ויתמנה שר אוצר חדש שאולי יאריך את תוקף ההנחה. כרגע אומרים במשרד האוצר כי הסיכוי שיינתן אישור משפטי נוסף להמשך הפחתת מחיר הדלק בממשלת המעבר הוא נמוך מאוד וכי לא סביר שהשר ליברמן יבקש אישור כזה בנסיבות הקיימות. פרט לכך אמרו במשרד האוצר ל-ynet כי אין מקורות מימון כעת להמשך הפחתת הדלק, זאת כאשר הפחתה של שקל לחודש נוסף צפויה לעלות קרוב ל-200 מיליון שקל.

עם זאת, מחירי הנפט שגם להם השפעה משמעותית על הדלק זולים יותר כרגע. מחיר חבית נע סביב 80 דולר בלבד, בעת קבלת ההחלטה שקבעה את המחיר לחודש זה היה המחיר יקר יותר בכעשרה דולרים.

יצוין, כי על פי הצו המקורי עליו חתם ליברמן עוד באמצע הקיץ, המס על הסולר יופחת במחצית השקל עד לסוף החודש הבא וצו זה יישאר בתוקפו גם לאחר מינויו של שר אוצר חדש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים