שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה: מודי'ס תפרסם הערב דו"ח מיוחד על ישראל
דריכות במערכת הכלכלית לאור הודעת סוכנות דירוג האשראי כי תפרסם הערב דו"ח על כלכלת ישראל | כרגע לא צפוי שינוי בדירוג האשראי
מטה חברת מודי'ס במרכז הסחר העולמי שבמנהטן | צילום: Daniel J. Macy, shutterstock

בצעד חריג הודיעה הערב (שלישי) סוכנות הדירוג מודי'ס כי תפרסם דו"ח חריג על ישראל. גורמים המצויים בפרטים אישרו לוואלה כי אכן דו"ח כזה צפוי להתפרסם, אך סירבו להתייחס לתוכנו.

הודעת מוד'יס מקדימה את הסקירה הקבועה שלה, בסופה מתפרסם דירוג האשראי. כזכור, בפעם הקומת הותירה את הדירוג על כנו, בדרגה של A1, אך שינתה את אופק הדירוג ליציב, בעקבות השלכות פוטנציאליות של החקיקה המשפטית.

עוד מבחזית החדשות

לדברי אותם גורמים בעת כתיבת הדו"ח הקודם קיבלה סוכנות הדירוג לא מעט הבטחות מפי בכירים במערכת הכלכלית בישראל לפיהן אין שחר לדאגה, לא כל שכן להורדת דירוג האשראי בשל החקיקה המשפטית, כיוון שזו, אם תעבור תתקבל רק מתוך הסכמה רחבה, נוכח השיחות שהתקיימו בבית הנשיא.

בכל מקרה יובהר כי בהודעה הערב לא ישתנה דירוג האשראי של ישראל, אך תימסר המלצה למשקיעים, נוכח ההתפתחויות.

עוד מבחזית החדשות

גם בנק מורגן סטנלי אמר כי הוא מסתייג מהשקעות של לקוחותיו בישראל, בעקבות השינויים במערכת המשפט שיגבילו באופן דרסטי את סמכויות בית המשפט העליון במדינה.

"אנו רואים עלייה באי הוודאות לגבי התחזית הכלכלית בחודשים הקרובים וכן סיכונים להתממשות התרחיש השלילי שלנו", אמרו האנליסטים של מורגן סטנלי.

בתגובה למודי'ס פרסמו ראש הממשלה ושר האוצר הודעה משותפת ובה נכתב כי: "זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד. התעשיות הביטחוניות מפוצצות בהזמנות, תעשיית הגז מגדילה את הייצוא לאירופה ו-7 חברות מתמודדות בימים אלה על מכרזים לחיפוש גז בישראל בהשקעה של מיליארדים, אינטל מתכננת את ההשקעה הגדולה ביותר שלה מחוץ לארה״ב ותשקיע 25 מיליארד דולר בישראל, אנבידיה בונה מחשב על בישראל, ואנחנו מקדמים בינה מלאכותית, סייבר וייצור שבבים בישראל, שוק התעסוקה מהודק, הצמיחה עולה והאינפלציה נבלמת, הרגולציה מוסרת ותחרות השוק החופשי גוברת. כלכלת ישראל מבוססת על יסודות איתנים והיא תמשיך לצמוח תחת הנהגה מנוסה שמובילה מדיניות כלכלית אחראית". לשון ההודעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים