שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » דן תשקיע 25 מיליון שקל בחברת 'לודן'
השקעה אסטרטגית
לודן ודן תחבורה ציבורית חתמו על מזכר הבנות להשקעה אסטרטגית של דן בשימקוטק (חברה בבעלות מלאה של לודן) ועל השקעה בחברה משותפת אשר תרכז את פעילות שימקוטק בחו"ל
מימין לשמאל: ארנון אהרון מנכ"ל לודן, אופרי קרני מנכ"ל דן ואבי ליבר מנכ"ל שימקוטק | צילום: יח"צ

לודן חברה להנדסה מדווחת היום כי חתמה עם דן, חברה לתחבורה ציבורית, על מזכר הבנות להשקעה אסטרטגית בחברה הבת שימקוטק, לפיו דן תשקיע 25 מיליון שקל בתמורה להנפקת 19.2% ממניות שימקוטק. בנוסף, דן קיבלה אופציה לשנתיים להקצאת מניות נוספות של שימקוטק בסכום שלא יעלה על 10 מיליון שקל בשני תרחישים אפשריים:

במקרה שבו לודן תנפיק את שימקוטק בבורסה לניירות ערך, יהיה זה לפי ערך חברה מינימלי של 165 מיליון שקל וחברת דן תוכל להגדיל את אחזקתה בשימקוטק לפי 80% ממחיר ההנפקה האפקטיבי.

בתרחיש השני, אם תבחר דן לממש את האופציה לפני מועד הנפקת שימקוטק, היא תהיה רשאית לממש את האופציה לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל לפני המימוש.

במקביל להשלמת ההשקעה, תוקם חברה משותפת (49% שימקוטק, 51% דן), אשר תבצע בלעדית את כל הפעילות הקיימת והעתידית של שימקוטק מחוץ לישראל. דן ושימקוטק יזרימו, על פי אחזקותיהם בחברה המשותפת, עד 30 מיליון שקל לפיתוח הפעילות ורכישת חברות בשווקי היעד מחוץ לישראל.

מנכ"ל שימקוטק אבי ליבר ציין כי "ההשקעה  של חברת דן בשימקוטק וההתרחבות המשותפת לשווקים בחול,  מהווים עדות להערכה שרוחשת דן למקצועיות ולאמינות של שימקוטק. אני מעריך כי אנו עומדים בפתחה של תקופת פיתוח והשקעה מואצת בתחום בשנים הבאות, ואנו מאוד שמחים שלצדנו תעמוד דן עתירת הניסיון. זו הזדמנות מצוינת להודות למנהלי ועובדי שימקוטק על המסירות והעבודה הקשה שהביאו את החברה לגבהים חדשים".

מנכ"ל דן חברה לתחבורה ציבורית אופיר קרני ציין כי "שימקוטק, המספקת פתרונות  תוכנה וחומרה אינטגרטיביים, תומכי פעילות תחבורה ציבורית  ונצרכים על ידי מפעילים בתחום הסעת ההמונים, כוללים: אספקת מכונות תשלום, תיקוף, שערי כניסה, תוכנות ניהול צי רכב ותחזוקתם. דן מאמינה ביכולת של שימקוטק להמשיך לצמוח בישראל במקביל להרחבת הפעילות לשווקי יעד נוספים מחוץ לישראל. אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה עם שימקוטק נייצר סינרגיה גבוהה שתביא ערך לדן ולשימקוטק גם יחד".

חברת שימקוטק  עוסקת באינטגרציית מערכות בתחום התחבורה הציבורית. לחברה מעל 25 שנות ניסיון והיא מספקת מערכות ושירותי תחזוקה למגוון לקוחות בתחומי התחבורה הציבורית השונים בישראל, כגון אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות ורכבלים.

מעבר ליכולותיה הפרוייקטאליות והאינטגרטיביות, לחברה  מחלקת פיתוח אשר מפתחת תוכנת משרד אחורי למערכות כרטוס וניהול צי רכב ואפליקציות לכלל ציודי הקצה הנדרשים בתחום התחבורה הציבורית.

החברה מציעה פתרונות מקצה לקצה אשר כוללים בין היתר: תוכנת משרד אחורי, תוכנת ניהול ציי רכב, מכונות תשלום ותיקוף, אפליקציות סלולריות ופתרונות לתשלום בכרטיסי אשראי, בקרת כניסה ועוד.

החברה רואה במחלקת התוכנה והאינטגרציה מנוע צמיחה  מרכזי, הממצב את שימקוטק  כחברה מובילה מבחינה טכנולוגית בתחום התחבורה הציבורית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים