שיתוף
תגובות
כלכלה » דואר ישראל מצטרף לגל ההתייקרויות: דואר 24 התייקר בעד 85%
חברת הדואר מייקרת את רוב השירותים שהיא מספקת, מכתבים רשומים, בולים, ומשלוחי החבילות בתוך ישראל, בטענה שרובם לא עודכנו מאז 2015
בניין דואר ישראל ברחוב יפו בירושלים | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

דואר ישראל מצטרף למגמת ההתייקרויות במשק ומעלה את מחיר חלק מהשירותים בתוך הארץ ומשלוח לחו"ל, חבילות בתוך ישראל ולחו"ל, בולים, דואר רשום ודואר 24. בנושא  החבילות נמסר כי "אין השפעה על עלויות של משלוחים שמגיעים לארץ מאתרי קניות מחו"ל, מדובר בהתייקרות תעריפי מכתבים ומשלוחים בישראל ומישראל לחו"ל". לעומת זאת, ייקור משלוח החבילות בתוך ישראל עלול לייקר את המשלוחים בתוך הארץ של אתרי סחר אונליין ישראלים. מחירון הדואר עודכן באתר וההתייקרות תיכנס לתוקף החל מיום ראשון.

משלוח חבילה (עד 20 ק"ג) בתוך הארץ יהיה אחיד לכל היעדים, ויתייקר בשיעור של כ-25% , אם עד עתה המחיר היה בין 19.30-36 שקל עכשיו המחיר יהיה בין 24-45 שקל. מדובר בתוספת של 4.70-9 שקל בהתאם למשקל החבילה.

עוד מבחזית החדשות

משלוח מסמכים או חבילות לחו"ל מתייקר ב-3.40-2.60 שקלים למסמכים וב-9.20-3.80 שקלים לחבילות (תלווי ביעד) משלוח מסמכים (עד 100 גר', תלוי ביעד) יעלה 9.90 שקלים במקום 6.50 שקלים התייקרות של 52% ו-10.90 שקלים במקום 8.30 שקלים, התייקרות של כ-11%. משלוח חבילות לחו"ל (500 גר' עד 1 ק"ג, תלוי ביעד) יעלו 26.90 שקל במקום 17.70 שקל התייקרות של 52% וב-56.70 שקל במקום ב-52.90 שקל התייקרות של 7%.

שירות דואר 24 יעלה ב-73% מ-4.40 שקלים ל-7.60 שקלים, תוספת של 3.20 שקלים לדואר מהיר. במשקלים גבוהים יותר מדובר בהתייקרות של 13%-85%.

הדואר השיק שירות מהיר נוסף בשם דואר 72  שיעלה 4.20 שקלים שהינו מחיר מפוקח, נמוך מהמחיר הקודם של דואר 24 שעמד על 4.40 שקלים. זול יותר אך גם משלוח איטי יותר. דואר ישראל נמסר בתגובה כי "בזכות הוספת עוד יומיים לדואר לטובת המסירה (72 שעות במקום 24 שעות), הדואר יכול להוריד את עלות שליחת מכתב מהיר ולא להפסיד על כל מכתב שנשלח".

מחיר בול למשלוח בתוך הארץ יעלה ב-70 אגורות מ-2.60 שקלים ל-3.30 שקלים, התייקרות של 27%. מחיר מכתב רשום יעלה מ-12 שקלים ועוד שקל למסרון אישור מסירה, ל-16.30 שקלים כולל המסרון, התייקרות של 25%. במשקלים גבוהים יותר מדובר בהתייקרות של בין 7% ל-36%. מהדואר נמסר כי "מדובר בשירות שכבר כמעט אין לו שימוש, והוא מביא להפסדים גדולים לדואר". 

עוד מסרו בדואר ישראל כי "ההוצאה של לקוח פרטי על שירותי דואר בישראל נמוכה ביותר. הצרכן הפרטי כבר כמעט ולא שולח מכתבים, וגם המעט שעדיין שולחים יורד משנה לשנה".

"ההשפעה בעליית מחירי שליחת מכתבים תהיה בעיקר בשוק העסקי, על חברות ענק ששולחות מיליוני מכתבים בשנה (חברות האשראי, סלולר, בנקים ועיריות). המחיר אחיד לכל הארץ, לכן אין סכנה לקיפוח הפריפריה על ידי החברות ששולחות מכתבים, משום שעלות שליחת המכתב זהה לכל יעד".

לראשונה, משיקה חברת דואר ישראל הנחות לביצוע פעולות באינטרנט. כך למשל, משלוח דואר רשום באופן מקוון יעלה רק 13.30 שקל. על הלקוח יהיה להכין את כל פרטי המכתב הרשום או החבילה מהבית, כדי לאפשר את הוזלת המשלוח.

בשנה הקרובה יורחבו השירותים המקוונים של הדואר. לטענת הדואר מהלך זה גם יסייע למזער טעויות של פרטי הנמענים כאשר הכול יירשם מראש על ידי השולח.

בדואר ישראל אמרו כי "במסגרת הרפורמה הממשלתית, עודכנו תעריפים מפוקחים ולא מפוקחים במחירון הדואר. תעריפים נוספים שאינם בפיקוח עודכנו או שיעודכנו בהמשך, באופן שישקף את העלות שלהם ולא יביא להמשך הפסדים לדואר. 

עוד מבחזית החדשות

"תעריפי דואר ישראל נמצאים בפיקוח ברמות שונות על ידי משרד התקשורת, וגם כאשר לא מדובר במחיר שנקבע על ידי הממשלה, חברת הדואר מחויבת לשמירה על מחיר סביר ולהצעת ערך מוזלת לאוכלוסיות חלשות (מחיר מוזל בשירותים מסוימים, בעיקר בבנק הדואר).

"המהלך נועד בראש ובראשונה לצמצמם את ההפסדים של הדואר כתוצאה משירותים שעולים לחברה יותר מהמחיר בו הם מוצעים לצרכן, ולאחר שמרבית התעריפים לא עודכנו מאז 2015 למרות שינויים מהותיים בעלויות שרשרת האספקה בארץ ובעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים