שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » דגימת רוק תאפשר זיהוי מוקדם של התקף לב?
מחקר ישראלי
רופא צעיר מבית החולים סורוקה פיתח פריצת דרך לגילוי מוקדם של אירוע לבבי באמצעות דגימת רוק • האם בקרוב ניתן יהיה לאבחן זיהוי מוקדם של התקף לב בקהילה?
דגימת רוק | צילום: Dusan Petkovic, שאטרסטוק

מחקר שערך ד"ר רועי ווסטריך מהמרכז הרפואי –אוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע, מאפשר לאבחן באמצעות דגימת רוק את האפשרות להתרחשות של אירוע לבבי עתידי, מה שעשוי להציל חיים רבים.

במחקר שערך ד"ר וויסטריך השתתפו 101 בני אדם, מהם 41 בעלי רקע לבבי שעברו בדיקת טרופונין, ו-66 משתתפים שהגיעו לרופא עם כאבים בחזה אך טרם אובחנו כמי שחווים אוטם בשריר הלב. אצל 10% מהאחרונים הציגה דגימת רוק CTn תוצאות חיוביות.

המחקר מצא, כי בקרב מי שהיה חשד לגביו כי לקה באירוע לבבי, נמצאה כמות טרופונין (שמהווה חלבון החיוני לכיווץ שרירים משורטטים ושריר הלב). רמת הדיוק של המחקר עמדה על 90.24% ורמת הספציפיות שלו 89.4%. שיעור ההערכה השלילי להתקף לב היה 93.7% והשיעור החיובי היה 84.1%.

תוצאות המחקר הוצגו בימים האחרונים כפוסטר בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה שנערך במתכונת וירטואלית והיו אחד הנושאים המדוברים בכנס. כך למשל, התבטא בכנס ד"ר אלן ג'אפה מבית החולים 'מאיו קליניק' שברוצ'סטר, מינסוטה, ארצות הברית, כי "ברור שגישה חדשה זאת משפרת את הרגישות בהינתן שחלק מדגימות cTnT מתחת ל-100ng/L אינן מזוהות בבדיקת רוק".

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר במחקר מצומצם מאוד, ועל כן סביר להניח כי תוצאותיו לא עשויות להביא לפיתוח בדיקה שכזו בשנים הקרובות. אך מדובר בהחלט בפריצת דרך מדעית, שעשויה להוביל למחקרים נרחבים יותר שיבחנו את הנושא ועל בסיס מסקנותיהם תפותח ערכת בדיקת הרוק העתידית לאבחון מוקדם של מחלות לב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים