שיתוף
תגובות
כלכלה » גל ההתייקרויות: שטראוס מעלה מחירים – עד 9%
אחרי תנובה
ענקית המזון שטראוס הודיעה לקמעונאים שתייקר חלק ממוצריה. המוצרים שיתייקרו, חלק ממוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים והממתקים
מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור | צילום: צילום מסך

חברת שטראוס הודיעה הבוקר (חמישי) שהיא מייקרת את מוצריה בשיעור של עד 9%. בכך היא מצטרפת לתנובה, טרה, יוניליוור, מחלבות גד, סנו, קימברלי קלארק וחברות נוספות בשוק מוצרי הצריכה שהעלו מחירים לאחרונה. שטראוס היא חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, שרק לאחרונה החזירה לשוק את מוצרי השוקולד והממתקים שלה אחרי ריקול הסלמונלה שהביא לסגירת שני מפעליה בנוף הגליל, ונזקים כלכליים.

שטראוס מייקרת חלק ממוצרי מחלבות שטראוס ויטבתה, סלטי אחלה, חטיפים מלוחים, מוצרי יד מרדכי וחלק מחטיפי השוקולד והממתקים שחזרו רק לאחרונה למדפים לאחר ריקול הסלמונלה הגדול. כמו כן תייקר החברה חלק מהפריטים בתפריט של רשת קפה עלית, שממוקמת בעיקר בתחנות הרכבת. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-19 בדצמבר.

עוד מבחזית החדשות

החברה הודיעה כי לא תעלה את מחירי מוצרי קפה עלית, גבינות קוטג' וסימפוניה, חלק מחטיפי השוקולד של עלית ושמן זית יד מרדכי. על פי הודעת שטראוס "לאחר 12 שנים בהן לא העלתה את מחירי מוצריה בישראל, חברת שטראוס מעדכנת היום את מחירי המחירון לקמעונאים. ההתייקרות נובעת בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות בישראל ובעולם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות. 

"כך למשל מחיר המטרה של החלב עלה בשנתיים האחרונות בקרוב ל-30%, מחירי התירס, החיטה ושמן הסויה עלו בשנתיים האחרונות בכ-200% מחיר הנפט עלה בשנתיים האחרונות בכ-70%, מחירי החשמל בישראל עלו בכ-10% וצפויים להתייקר בעוד 8.2% בקרוב, חומרי האריזה עלו בעד 45% בשנתיים וחצי האחרונות. כמו כן התייקרו מחירי הסוכר בכ-140% תוך שנתיים והקקאו שהתייקר בכ-125% בשנתיים האחרונות. מדד מחירי המזון של האו"ם משקף עליה של 135% מתקופת טרום הקורונה עד היום".  

"החברה מבקשת להבהיר כי הקפידה לבצע את כלל הצעדים הדרושים כדי לוודא הפרדה מלאה בין נזקי הריקול, כתוצאה מעצירת היצור במפעל הממתקים בנוף הגליל לבין ההתייקרויות שהושתו על החברה כתוצאה מהאינפלציה. כמו כן עליית המחיר שהחברה מבצעת כעת מהווה חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת".

מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור שלח הודעה לעיתונות ובו כתב "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. לצד זאת אנו סבורים שביצוע עדכון מחירים מידתי הינו תנאי לשמירה על איזון בין צרכי הציבור, עובדי החברה, ספקיה, לקוחותיה ורבבות המשקיעים הציבוריים, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, בסביבה שבה האינפלציה הגבוהה בעולם ובישראל ברורה וידועה לכל".

"במשך 12 השנים האחרונות בצעה שטראוס מהלכים רבים בהם גם מהלכי התייעלות משמעותיים. החברה ספגה במהלך השנים הללו את עליות מחירי חומרי הגלם והתקורות לתעשייה ונמנעה מלבצע עליית מחיר בישראל. גישת החברה לאורך השנים הייתה כי ייעשה ככל שניתן על מנת להשתפר ולהתייעל וכי העלאת מחירים תהייה המוצא האחרון וכך אכן פעלה שטראוס עד כה. לאחרונה אף ערכנו מהלכי התייעלות כואבים שכללו פיטורי עובדים". 

עוד מבחזית החדשות

"ואולם, בשל שיעורי האינפלציה הגבוהים בישראל ובעולם והתייקרות מחירי חומרי גלם ותשומות רבות, ולאור הצפי כי מגמה זאת תימשך גם בחודשים הקרובים אנו נאלצים להודיע על עדכון חלק ממוצרינו לקמעונאים, אשר מפצים על חלק קטן מסך ההתייקרויות שספגה החברה".

בין מותגי היבוא של שטראוס ניתן למצוא את מילקי, דני, משקאות חלב יטבתה, שוקו יטבתה, תחליפי חלב אלפרו, חמאה וממרח חמאה לורפק, תפוצ'יפס, צ'יטוס, דוריטוס, שוש, אקטימל, יוגורט דנונה לבן, יוגורט אקטיביה, דנונה מועשר חלבון, גמדים, שוקולד פרה עלית, טעמי, פסק זמן, מקופלת, טורטית, ספלנדיד, סוכריות, מסטיק מאסט, בוטנים מצופים סבבה, קפה פלטינום, סלטי אחלה, דגני בוקר קפ'ן קראנץ', קוואקר, חטיפי אנרגיה אנרג'י, קפסולות קפה, תמי 4 ופסטות מצוננות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים