שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בתי המרקחת החדשים ייבנו עם 'מנחת' בחצר
הרחפן
הקידמה כבר כאן: בקופת חולים כללית החליטו להיות הראשונים להעתיק את הטכנולוגיה החדשנית וליישם זאת גם בישראל • כל הפרטים
רחפני שילוח | צילום: Sanit Fuangnakhon, שאטרסטוק

לאור הנחיות הריחוק החברתי, בצל התפשטות נגיף הקורונה והעובדה שאזרחים רבים מעדיפים להישאר בביתם, גם במחיר ויתור על ביקור בבית המרקחת בשל החשש מהידבקות בנגיף, החליטה הנהלת קופת חולים כללית להיות הראשונה בישראל שתקדם את 'מיזם הרחפן' באמצעותו יתאפשר לשנע תרופות מבית המרקחת ועד לבית המבוטח. מיזם שכבר קיים בחו"ל.

בראיון ל'ויינט' התייחס סמנכ"ל חטיבת מערכות המידע והדיגיטל בכללית, משה שדה, לפיתוח החדשני וסיפר, כי "הרחפן הוא חלק מפעילות ענפה בכללית שמטרתה להביא את עולם הרפואה לביתו של המטופל". לדבריו, "אמצעי כזה פורץ דרך כמו רחפן, מתאפשר באמצעות חברת סטרט-אפ שעובדת איתנו בצורה צמודה וקוראים לה הבן דרונס (Heven Drones), בעזרתה עשינו ניסוי ראשוני שבו הרחפן בעצם לקח תרופה ונחת אצל מטופל".

שדה הוסיף, כי בניגוד להתקשרות עם רופא הדורש לעיתים קרבה פיזית, הרי שכאן ניתן להעניק את השירות באמצעות שליטה מרחוק.

אם תהיתם כמה העלות של השירות? התשובה היא 27 שקלים ללקוח, בדיוק כפי עמלת השירות הנהוגה כיום באמצעות שליח עד הבית. יצוין, כי עבור לקוחות מעל גיל 75 השירות ניתן ללא תשלום.

"כרגע ביצענו רק פיילוט ראשוני של ניסוי ונהיה בקשר עם משרד הבריאות, כי בכל זאת תרופות זה לא מוצר רגיל, חלק גדול מהן צריכות להגיע באריזות מיוחדות, חלק בקירור, אבל לצד האישורים ממשרד הבריאות אנחנו צריכים לבנות מערך טיסות. חלק מבתי המרקחת החדשים ייבנו עם שדה תעופה קטן", כך שדה שכבר נערך לקראת המיזם החדשני, תוך שהוא מדגיש, כי בתוך חודשים ספורים כללית תסדיר את מתן השירות גם עבור לקוחות שאינם מבוטחים בקופה.

כזכור, לפני כחודשיים דיווח 'בחזית', על השקת פרוייקט "ניידות עירונית במימד האווירי" בשיתוף משרד התחבורה, רשות התעופה האווירית וגופים ממשלתיים נוספים, במסגרתה פנתה המדינה באמצעות חברת 'נתיבי איילון' אל גופים המעוניינים בכך והעונים לקריטוריונים, לצורך מה שמוגדר במכרז כ"שינוע מטענים קלים באמצעות כטב"ם".

אל קו הגמר של המכרז הגיעו 7 חברות שענו על דרישות הפיילו,ט שאמור היה לצאת לדרך בחודש יוני. יצוין כי התכנית הראשונית הייתה להשתמש ברחפנים עבור משלוחי מזון ודברים נוספים, ולא בהכרח עבור ציוד רפואי, אולם בעקבות משבר הקורונה הוחלט להתמקד בשלב זה במשלוח ציוד רפואי.  על פי הדיווח, הפעלת הרחפן תעשה על ידי אפליקציה שתדרוש ממקבל המוצר להזדהות בפני הרחפן בטרם ישוחרר המשלוח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים