שיתוף
תגובות
חדשות » בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה: הלקוחות בנדל"ן ייחלו לרדת מהגדר
דעה
החלטת בנק ישראל אמש, להותיר את הריבית על כנה אחרי 10 העלאות ריבית רצופות הינה החלטה משמעותה שבנק ישראל מאותת לשוק כי האינפלציה תחת שליטה
הדמיית פרוייקט נדל"ן | צילום: ע.ט התחדשות עירונית

ההשפעה של שוק הנדל"ן היא משמעותית. בשנה האחרונה אנשים רכשו הרבה פחות דירות כי המשכנתאות התייקרו בצורה משמעותית ,שכר הדירה זינק וקצב העסקאות ירד לרמות של 30 אחוז עסקאות לעומת שנת 2022 שהייתה שנת שיא בנדל"ן.

ברגע, שבנק ישראל מותיר את הריבית על כנה הוא מאותת לשוק הנדל"ן כי הריבית הקיימת בשוק היא הריבית הנכונה לשוק ובכך ישנה ודאות לשוק הנדל"ן שמתחיל להתרגל לעידן של ריבית קיימת. 

מעתה זו הריבית. בדיוק כפי, שהריבית הייתה אפסית בשנים עברו, בנק ישראל מרגיל את האנשים שזו סביבת הריבית הקיימת בתקופה הקרובה (בהנחה שלא תהיה התפרצות אינפלציונית נוספת).

עוד מבחזית החדשות

כעת יזמים ורוכשי דירות יכולים לכלכל את הוצאותיהם בהתאם לריבית הנוכחית בשוק ולא יחששו מעלייה נוספת בתקופה הקרובה. 

היום זה היום שבו רוכשי הדירות יתחילו לרדת מהגדר ולנצל את התקופה הקרובה לבצע עסקאות בתנאים עדיין טובים כלומר שוק של קונים ולא של מוכרים.

אין ספק שהרבה משוק הנדל"ן מבוסס על ציפיות והמתח החברתי בישראל תורם בצורה משמעותית לירידה הככ גדולה בהיקפי המכירות בשוק הנדל"ן ועל כן רק פיתרון אמיתי בנושא זה יהפוך את הקערה על פיה לכיוון של צמיחה , אני מעריך שזה השלב הבא השאלה כמה זמן זה ייקח .

כלומר מדשדוש של כמעט שנה להתחילה של יציבות וצמיחה רק לאחר הגעה לפיתרון בנושא החברתי במדינת ישראל שפוגע קשות בכלכלה בכלל והנדל״ן בפרט.


הכותב, הינו מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת שניר

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים