שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » בנק הפועלים: הקפאת הריבית על המשכנתא ללקוחות שמתקשים בתשלומים
בבנק הפועלים הודיעו כי הם יספגו את עליית הריבית הבאה של בנק ישראל עבור לקוחות עם משכנתא קיימת העומדים במספר קריטריונים | ההטבה תחול על מסלול הפריים בלבד
מטה בנק הפועלים בתל אביב | צילום: rasika108, שאטרסטוק

בנק הפועלים הודיע היום (ראשון) כי יספוג את עליית הריבית הבאה של בנק ישראל במסלול הפריים, ללקוחות קיימים שעשויים להתקשות בהחזרי המשכנתא שלהם. הבנק פרסם את הקריטריונים ללקוחות שיהיו זכאים להטבה הזו. הבנק גם הבהיר כי המהלך יתבצע במידה והריבית תעלה, ללא קשר לגובה עליית הריבית עליה צפוי להכריז בנק ישראל מחר.

מהלך זה יהיה בתוקף למשך שנה ליותר מ-10,000 לקוחות בעלי משכנתא קיימת בבנק, הכוללת מסלול פריים. יש לציין כי ההטבה מתייחסת למסלול זה בלבד.

עוד מבחזית החדשות

הקריטריונים לזכאות הם:

  • ללקוח יש נכס אחד המשועבד לבנק בגין המשכנתא
  • שיעור המימון הינו מעל 60%
  • ההחזר החודשי היה נמוך מ-5,000 שקלים (נכון ל-1.4.22, בטרם החלו עליות הריביות האחרונות)
  • ההחזר החודשי הכולל התייקר (מאז 1.4.22) בסכום של למעלה מ-400 שקלים בחודש
  • ההלוואה משולמת ללא פיגורים

על פי בדיקת הבנק, קריטריונים אלה מתייחסים ללקוחות שברשותם דירה אחת עם משכנתא ממוצעת, כמו זוגות צעירים שרכשו דירה ראשונה, שהושפעו במידה רבה יותר מעליית הריבית. השינוי יחול על לקוחות אלו באופן אוטומטי והם יקבלו הודעה על כך מהבנק. 

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר מסר כי  "כבנק המוביל את המערכת הבנקאית בישראל קיבלנו החלטה לצאת במהלך יזום חסר תקדים ולהקפיא את עליית הריבית למעל עשרת אלפים לקוחות שלהערכתנו ספגו את ההתייקרויות הגבוהות ביותר בתקופה האחרונה. אנו קשובים לקשיי לקוחותינו וגאים להיות הראשונים במערכת הבנקאית היוצאים במהלך זה. אנו נמשיך ללכת לקראת לקוחותינו ולספק להם פתרונות נוספים בהמשך".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שטען בעבר שידרוש מהבנקים להקפיא את הריבית, אמר כי "אני מברך על הודעת בנק הפועלים שלא יעלה את הריבית הצפויה ואני קורא לכל הבנקים לנהוג כך ולא להעלות את הריבית שמכבידה על הלווים. אמשיך ולא ארפה לפעול בעניין לטובת האזרחים כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים