שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בדרך לגירוש מחבלים? חוק שלילת אזרחות למחבלים יעלה להצבעה
ראש הממשלה מנסה לקדם שלילת אזרחות או תושבות של מחבלים וגירושם לשטחי הרשות הפלסטינית | התנאי לגירוש: קבלת שכר על ביצוע מעשה הטרור מהרשות הפלשתינית
מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת צפויה להצביע היום (שני) בקריאה ראשונה על חוק שלילת אזרחות או תושבות ממחבלים. משמעות החוק היא גירוש המחבל לשטחי הרשות, בתנאי שיוכח כי קיבל כספים מהרשות הפלשתינית.

החוק, שכבר עבר בקריאה טרומית, יעלה היום לוועדה המשותפת של ועדת הכנסת וועדת הפנים להכנה לקריאה ראשונה, ואחר הצהריים יעלה להצבעה בכנסת.

נוסח החוק הנוכחי קובע כי אזרח ישראלי שביצע פיגוע טרור ונידון למאסר בפועל, לאחר שישוחרר מהכלא תישלל אזרחותו והוא יועבר לרשות הפלשתינית. התנאי לגירוש הוא, שהוכח בפני שר הפנים כי המחבל קיבל כספים עבור מעשה הטרור שביצע מהרשות הפלשתינית.

מדובר בהצעת חוק שיש לה הסכמה של רוב סיעות הבית וחתמו עליה 106 ח"כים, כאשר באופן חריג היא זוכה לתמיכה גם על ידי חלקים רבים מהאופוזיציה. מדובר בכמה הצעות חוק שאוחדו להצעת חוק אחת. בין מגישי ההצעות נמנים חברי הכנסת אופיר כץ, אבי דיכטר, אורית סטרוק שרן השכל, שמחה רוטמן, עודד פורר, זאב אלקין ינון אזולאי ומאיר כהן.

בדברי ההסבר לחוק נכתב, כי "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש משכורות חודשיות מהרשות הפלשתינית, כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרשות הפלשתינית כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית".

עוד מבחזית החדשות

בתחילת השבוע הנחה ראש הממשלה נתניהו את השב"כ להציע הצעות נוספות להרתעה כלפי מחבלים. על פי לשכת ראש הממשלה, תיבדק גם האפשרות לפטר באופן מידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע. עם זאת, נראה שהצעות אלה ייתקלו במכשולים משפטיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים