שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » אפל תפסיק להשתמש במעבדי אינטל
דרמה בעמק הסיליקון
אפל גייסה במשך שנים את גאוני הטכנולוגיה הישראליים, השבוע היא מימשה את החלום – ותתחיל לייצר בעצמה מעבדים • האם אינטל מתקדמת לאט מדי?
תגיות: , ,
אפל ואינטל כבר לא | צילום: nikkimeel, שאטרסטוק

לאחר שנים שלענקית הטכנולוגיה 'אפל' נמאס מהיותה תלויה בגורמים חיצוניים המספקים לה חלקים המוטמעים במוצריה, ומתוך ניסיון להיות תלויה בעצמה ולחסוך כלכלית יצאה 'אפל' השבוע בהצהרה בכנס WWDC כי היא משיקה את 'אפל סיליקון' – מעבדים חדשים למחשבי המק.

לראשונה מזה 15 שנה, המעבדים הללו לא יפותחו וייוצרו על ידי אינטל, שעד היום יצרה בעבור אפל את המעבדים למחשבי ה'מק בוק'. אלה יהיו מעבדים מבוססי ARM שתוכננו ופותחו על ידי אפל עצמה ומיוצרים במפעלי TSMC הטאיוואנית.

על עבודת הפיתוח של המעבדים החדשים מופקד מטה הפיתוח הישראלי של 'אפל' בהרצליה ובחיפה, שבו עובדים בין היתר מהנדסים רבים שעבדו בעבר באינטל ישראל, כולל מנכ"ל מרכז הפיתוח רוני פרידמן, שהיה בכיר באינטל ישראל, ועופר קאהן, שהיה ארכיטקט בכיר של מעבדי המחשבים האישיים באינטל ומאז 2018 עובד באפל. מי שאמון על ניהול הפרויקט הוא הישראלי ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה באפל.

באפל מסבירים כי בנוסף להחלטה האסטרטגית, יש רצון לשפר את מחשבי המק והגדירו זאת "קפיצה ענקית קדימה". סרוג'י הסביר כי המעבדים יאפשרו ביצועים גבוהים לצד צריכת אנרגיה נמוכה, וכי המהלך עומד בקנה אחד עם האסטרטגיה הוותיקה של אפל – שילוב הדוק בין חומרה לבין תוכנה.

בעולם הטכנולוגיה, מאחורי הקלעים ציפורים לוחשות, שהסיבה המרכזית היא שאפל מאוכזבת מקצב הקדמה הטכנולוגית של אינטל, ביכולת לשפר את המעבדים אל מול ענקית הסלולר סמסונג ו-TSMC .

"במשך שנים אינטל הובילה בצורה בלתי מעורערת בטכנולוגיות ייצור מעבדים, והמגמה המדאיגה מבחינתה היא שבשנתיים-שלוש האחרונות היא איבדה את ההובלה לטובת TSMC", אומר דני בירן, מוותיקי תעשיית השבבים בארץ. "לא אתפלא אם זה חלק מהשיקולים של אפל. היא רוצה מוצר הכי מתקדם שאפשר, ומבחינתה הדבקות באינטל כבר לא מאפשרת לה את זה. שנית, כשאתה קונה מאינטל שבב, אתה קונה את השבב שאינטל החליטה לתכנן, ולכן הגמישות הרבה יותר נמוכה. אפל מעדיפה לקבוע איך נראה השבב שלה ולקבוע לעצמה את לוחות הזמנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים