שיתוף
תגובות
כללי » אמזון שוברת שיאים: גובה מהמוכרים עמלה גבוהה מ-50%
במהלך השנה שחלפה גבתה ענקית הקמעונאות מכל עסקה שנערכה דרך האתר או האפליקציה שלה עמלות בשיעור כולל של 51.8%. עיקר הסכום הוא עמלת אחסנה ואחריות
בניין אמזון | צילום: ויקיפדיה

על פי מחקר של חברת מרקטפלייס פאלס, סוחר רגיל משלם באמזון עמלה של 8-15% על כל עסקה, שמכונה עמלת הפנייה. ובנוסף הוא משלם עמלה של 20-35% על מימוש העסקה, שכוללת עמלות אחסנה וכדומה ועד 15% נוספים עבור פרסום וקידום מכירות.

העמלה הממוצעת שגובה אמזון הגיעה ב-2022 ל-51.8%, עליה משמעותית ביחס ל-2016, שאז עמדה העמלה על 35.2%. מרקטפלייס פאלס דיווחה כי בעוד עמלת המכירה של 8-15% נותרה ללא שינוי במשך עשור, העלתה אמזון את עמלת המימוש וכן את עמלות האחסנה. למרות שאמזון אינה מחייבת לשלם על שירותי פרסום ולוגיסטיקה, סוחרים רבים קונים מהחברה את השירותים האלה, שמהווים חלק הכרחי לפעילותם.

עוד מבחזית החדשות

דובר אמזון אמר לאתר גיזמודו כי "המוכרים אינם נדרשים להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה או הפרסום שלנו והם משתמשים בהם רק אם הם מוסיפים ערך מוסף לעסקיהם" בנוסף טען הדובר, כי מרכז המימוש של אמזון זול ב-30% בממוצע משירותי שינוע של חברות אחרות.

יש לציין, כי למרות העלאות המחירים של אמזון כמעט ולא הייתה לכך השפעה על הסוחרים בשנים האחרונות, הודות לעליה במספר העסקאות המקוונות שבאו עם מגפת הקורונה. הבעיה היא, שעם תום המגפה החלו אנשים לקנות במקומות אחרים ואי הוודאות הכלכלית הגלובלית הנוכחית גורמת לצרכנים להוציא את רוב שכרם על דברים חיוניים ופחות על מותרות, לרבות מוצרים שמחיריהם נמצאים בעליה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים