שיתוף
תגובות
חדשות » עבודה בעיניים: החברות שממנות תגובות ברשת ופוגעות במתחרים
רובנו חושבים שהביקורות וההמלצות ברשתות החברתיות הן מרחב בטוח מאינטרסים מסחריים ושתוכן מסחרי ממומן מסומן בהתאם | למעשה התמונה שונה
שופינג | צילום: FREEPIK

קבוצות הפייסבוק ודפי האינסטגרם מלאים בפוסטים ותגובות המציגות המלצות על מוצרים, חנויות, טרנדים, קופות חולים או אפילו אוניברסיטאות. בשנים האחרונות הפרסום בקהילות שהיה אמור להיות מרחב נקי מאינטרסים לכאורה, עבר "השתלטות" של חברות מסחריות שהופכות את כל המידע להרבה יותר מוטה.

חברות מסחריות, קופות חולים ואף אוניברסיטאות, שוכרות חברה שמתמחה ביצירת "שיח" בקהילות ברשתות החברתיות, שנדמה כאותנטי ואמיתי. הבעיה היא שמדובר בתעשייה שהיא חוקית לגמרי.

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו מפעילים גולשים איפה שצריך", מספר בעל חברה לייצור שיח ברשת "אנחנו לא עולם של משפיענים, אנחנו עולם של שכנוע". לטענתו, השימוש בשיח הפיקטיבי מהווה סוג של "השקעה לטווח ארוך" לעומת השימוש במשפיענים, שלרוב בולט יותר לעין. "זה קצת כמו מאמן כושר, רק אחרי תקופה אתה מתחיל לראות באמת את התוצאות".

בשיחה עם נציגה שעובדת באחת החברות, הסתבר כי החברה מספקת מספר רב של פרופילים פיקטיביים, כל אחד עם שם משתמש, סיסמה, תמונות, פוסטים קודמים ותגובות ממש משתמש "פעיל" שנוצר על ידי החברה. אך לא מדובר רק בהשתלת פוסטים, גם המגיבים לאותם פוסטים מהווים חלק מאותו מערך פרופילים שמתופעל בסנכרון ומתוכנן מראש.

"את רואה שמישהי כותבת "קניתי חיתולים לילדה שלי והמבצעים הם ככה וככה". ואז אחת אחרת ישר תגיד לה "תקשיבי, מה קורה לך, אני קונה אצל זה וזה עולה שם במבצעים חצי מחיר", משתף בעל החברה בדרכי הפעולה, "האנשים הפיקטיבים" לוקחים תמונות מאנשים בחו"ל, כי יש מדינות שהם מאוד דומים לישראלים. לדוגמה, היוונים נורא דומים לישראלים, גם האיטלקים דומים לישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים