במרכז לגביית קנסות נקלטו 31,760 קנסות קורונה, שמועד ביצוע העבירה הינו בחודש ספטמבר 2021 – 29,126 קנסות בגין אי עטית מסיכה, 1,372 קנסות על הפרת בידוד ו- 286 קנסות על יציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.
כידוע, המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה גובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה. עד ליום 29.9.21 נקלטו ברשות האכיפה והגבייה 642,724 קנסות קורונה. מתוכם נותרו במלאי לגבייה 343,388 דוחות הנמצאים בסטטוס עדיין לא שולם. הנתונים אינם כוללים 104,111 קנסות שגויים\בוטלו\הוחזרו למשטרה\שולמו ובוטלו בעקבות החלטת בג"ץ.
סכום סך הדוחות שחולקו עומד על 395,805,398 ₪, והחוב של הציבור כולל רביות עומד כיום על 322,562,793 ₪. עד היום שולמו 299,336 קנסות בסכום כולל של 186,808,923 ₪. למקבל הקנס עד 90 יום לשלם את הקנס.
מפילוח הדוחות לפי ערים עולה, כי ירושלים היא העיר בה חולקו מספר הדוחות הגבוה ביותר – 4,872 קנסות מתחילת ספטמבר 2021 ועד ליום 29.9.21 סה"כ 96,261 ממרץ 2020. בתל אביב לעומת זאת, חולקו החודש רק 1,810 קנסות וסה"כ 35,760.
במקום השלישי מדורגת חיפה עם 954 דוחות שניתנו החודש בגין הפרת ההנחיות, כאשר מתחילת התפרצות הקורונה ניתנו בעיר 13,655 דוחות בסך הכל. באר שבע מדורגת רביעית, עם 755 דוחות החודש וסה"כ 12,069.
בנוסף, חולקו מתחילת ספטמבר 2021 ועד ליום 29.9.21 2,799 קנסות לתושבי הרש"פ וישובים בלתי מוכרים וסה"כ ממרץ 2020 חולקו 43,557 קנסות.
מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, מסר, כי "עם תום תקופת החגים יחודשו פעולות הגבייה כנגד נקנסים שלא דאגו לשלם את הקנס במועד. במקביל, המרכז לגביית קנסות נערך לטפל באלפי פניות של חייבים שמבקשים סיוע בפריסה והפחתת פיגורים שהתווספו לקנסות שלא שולמו".
תגובה אחת
מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים שֶׁהֵם נֵצַח וְהוֹד, הַשְּׁכִינָה הַנִּקְרֵאת עוֹז נִבְנֵית וּמִתְחַזֶּקֶת בַּמֶּלֶךְ.
אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי הַתּוֹרָה מִתְקַיֶּמֶת בְּפִי קְטַנִּים מֵעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, בְּהֶבֶל שֶׁאֵין בּוֹ חֵטְא, וְכַמָּה רְקִיעִים נִבְנִים לְצַדִּיק חַי עוֹלָמִים מֵהֶבֶל זֶה, וּבָהֶם הוּא מִשְׁתַּעֲשֵׁעַ לְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל בְּכַמָּה מִינֵי בְּרָכוֹת, שֶׁכֵּן נֶצַח וְהוֹד שֶׁהֵם תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן נִזְמָנִים לְגַבֵּי הַשְּׁכִינָה וּמֵהֶם הִיא נִבְנֵית. "מִפִּי עֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז" זֶה "מִגְדַּל עֹז שֵׁם יְהוָֹה", תֹּקֶף הַשְּׁכִינָה שֶׁהִיא מִתְחַזֶּקֶת בַּמֶּלֶךְ, מִיָּד נֶאֱמַר בָּהּ "וּתְקַעְתִּיו יָתֵד בְּמָקוֹם נֶאֱמָן", וְזֶה אֱמֶת וֶאֱמוּנָה, שֶׁבִּזְמַן אַחֵר "הַמַּרְגִּיז אֶרֶץ מִמְּקוֹמָהּ וְעַמּוּדֶיהָ יִתְפַּלָּצוּן", אֲבָל כְּשֶׁנֵצַח וְהוֹד נִזְמָנִים לְגַבָּהּ, הֲרֵי הֵם עַמּוּדִים שֶׁלָּהּ שֶׁהִיא נִסְמֶכֶת עֲלֵיהֶם. בְּאוֹתוֹ זְמַן, "יְהוָֹה עֹז הִתְאַזָּר אַף תִּכּוֹן תֵּבֵל בַּל תִּמּוֹט" – מִצַּד הָעֹז וַדַּאי, הֲרֵי תִּקְוָתָם שֶׁל יִשְׂרָאֵל לַאֲמִתְּךָ, שֶׁתַּחֲזִיק הַשְּׁכִינָה הַקְּדוֹשָׁה בֶּאֱמוּנָתְךָ שֶׁלֹּא תִּמּוֹט וַדַּאי. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.