שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: מארק צוקרברג צפוי להתפטר מתפקידו כמנכ"ל "מטא"
דרמת ענק
לדברי מקור אנונימי המעורה בחברה, צוקרברג צפוי לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה אותה ניהל מאז קמה. זאת ברקע ירידות השערים בערכה של מניית מטא ואי אמון מצד המשקיעים
מארק צוקרברג | צילום: Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

הדלפה פנימית שהגיעה לידי האתר האמריקאי "The Leak", מצביעה על כך שצוקרברג החליט לפרוש בעצמו. ההחלטה, לדברי המקור , "לא תשפיע על מטאוורס" – הפרויקט של מארק בהיקף של מיליארדי דולרים, שגרר איתו את Meta (לשעבר facebook) לירידות משמעותיות ברווח ולאיבוד שווי דרמטי, מוקדם יותר במשך השנה.

למרות הספקנות והחששות של בעלי המניות, צוקרברג היה נחוש לאורך התקופה לדחוף קדימה באגרסיביות את התוכנית הספקולטיבית שלו על ה-"Metaverse" מה שמהווה, לדברי האתר "הימור ה-VR העתידני שלו, שלטענתו ישתלם בטווח הארוך".

The leak מבקש להזכיר כי "על פי דיווח של הפייננשל טיימס באוקטובר, משקיעים פרקו תסכולים מהתוכנית של צוקרברג להכפיל את ההשקעה ב- Metaverse. זה בא לאחר מכתב גלוי חריף של בראד אלטימטר גרסטנר, יו"ר קרן ההשקעות "Altimeter Capital" אשר מחזיקה במניות Meta בשווי מאות מיליוני דולרים". המכתב הפתוח מבהיר שצוקרברג מאבד את אמון המשקיעים ואף מתווה תוכנית חילוץ מוגדרת, הכוללת את הדרישה: "להגביל את ההשקעה ב-metaverse / מציאות מדומה ללא יותר מ-5 מיליארד דולר בשנה".

עוד מבחזית החדשות

יתכן מאוד שזהו ניסיון מצד צוקרברג לקחת אחריות על הביצועים האיומים של המטאוורס – שגרמו למנייתה לרדת ביותר מ-70% מהשיא שלה. גוף התקשורת מציין כי "ההדלפה שהתקבלה מדגישה שלהתפטרות הזו לא תהיה השפעה על המטא-וורס" מה שמוביל למסקנה ההגיונית שמדובר יהיה פשוט במהלך יח"צ, כלומר: צוקרברג לא התפטר בגלל הכרה בכשלון המטאוורס, והתכנית -כמו גם השקעת המשאבים העצומה בה, מצד מטא- תמשיך לרוץ איתו או בלעדיו המטא-וורס.

צוקרברג כבר הכריס תוכניות לפטר אלפי עובדים. זה עולה בקנה אחד עם מגמה כללית בתעשיית ההייטק ועם דאגות המשקיעים לגבי עלויות העובדים, שפורטו במכתב הפתוח של Altimeter Capital. עם זאת, אין זה סביר ששני הצדדים יראו עין בעין כשזה מגיע למטא-וורס.

לדברי ה"the leak" למרות שהוא עמד בלחצים דומים מספר פעמים במהלך השנים, בהחלט ייתכן הערכת היתר של מטאוורס לגבי העניין הציבורי באסקפיזם וירטואלי היא אולי הסוף של שלטונו רב השנים של צוקרברג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים