על פי מחקר של חברת מרקטפלייס פאלס, סוחר רגיל משלם באמזון עמלה של 8-15% על כל עסקה, שמכונה עמלת הפנייה. ובנוסף הוא משלם עמלה של 20-35% על מימוש העסקה, שכוללת עמלות אחסנה וכדומה ועד 15% נוספים עבור פרסום וקידום מכירות.
העמלה הממוצעת שגובה אמזון הגיעה ב-2022 ל-51.8%, עליה משמעותית ביחס ל-2016, שאז עמדה העמלה על 35.2%. מרקטפלייס פאלס דיווחה כי בעוד עמלת המכירה של 8-15% נותרה ללא שינוי במשך עשור, העלתה אמזון את עמלת המימוש וכן את עמלות האחסנה. למרות שאמזון אינה מחייבת לשלם על שירותי פרסום ולוגיסטיקה, סוחרים רבים קונים מהחברה את השירותים האלה, שמהווים חלק הכרחי לפעילותם.
עוד מבחזית החדשות
- איראן טוענת: ישראל ביצעה פעולה חשאית משמעותית במדינה
- מתקפה נוספת על החות'ים בתימן – הפעם על ידי הצבא האמריקני
- הפסגה בקטאר: נתניהו מתעקש להישאר בציר פילדלפי • חמאס: זה לא סוכם
- טראמפ: רוב החטופים המוחזקים בידי חמאס – אינם בחיים
- ראש הממשלה נחת בארה"ב לקראת הנאום בקונגרס | נתניהו טס לראשונה במטוס הרשמי "כנף ציון" בטיסת בכורה
דובר אמזון אמר לאתר גיזמודו כי "המוכרים אינם נדרשים להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה או הפרסום שלנו והם משתמשים בהם רק אם הם מוסיפים ערך מוסף לעסקיהם" בנוסף טען הדובר, כי מרכז המימוש של אמזון זול ב-30% בממוצע משירותי שינוע של חברות אחרות.
יש לציין, כי למרות העלאות המחירים של אמזון כמעט ולא הייתה לכך השפעה על הסוחרים בשנים האחרונות, הודות לעליה במספר העסקאות המקוונות שבאו עם מגפת הקורונה. הבעיה היא, שעם תום המגפה החלו אנשים לקנות במקומות אחרים ואי הוודאות הכלכלית הגלובלית הנוכחית גורמת לצרכנים להוציא את רוב שכרם על דברים חיוניים ופחות על מותרות, לרבות מוצרים שמחיריהם נמצאים בעליה.