[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 6 טיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בקלות
לקראת יו"כ
לקראת צום יום הכיפור שיחול השבוע, אידה טלייב, דיאטנית קלינית, מפקחת מזון ותזונה, המרכז הרפואי הלל יפה מסכמת 6 טיפים כיצד הכי נכון וראוי להתכונן לצום
תזונה בריאה | צילום: Oleksandra Naumenko, שאטרסטוק

לקראת צום יום הכיפור שיחול השבוע, אידה טלייב, דיאטנית קלינית, מפקחת מזון ותזונה, המרכז הרפואי הלל יפה מסכמת 6 טיפים כיצד הכי נכון וראוי להתכונן לצום מבחינת הגשמיות – ארוחות. לגבי חולה או נטילת תרופות, יש להתייעץ עם רבנים אשר מוסמכים לכך.

מומלץ לאכול 5-6 ארוחות במהלך היום לפני הצום- 3 ארוחות עיקריות, 2-3 ארוחות ביניים (עד 3 שעות בין ארוחה לארוחה) על מנת לשמור על תחושת שובע. מומלץ כי התפריט יהיה מבוסס על מזונות ברוח התזונה הים תיכונית, כלומר תזונה המבוססת על מזון טבעי, לא מעובד, קרי ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים ושקדים טבעיים, שמן זית, ביצים, מוצרי חלב דלי שומן, דגים, הודו ועוף.

הקפידו על שתיית מים, לפחות 10-12 כוסות מים במהלך היום. מומלץ להימנע משתיית אלכוהול המגבירה את תחושת הצמא, וכן להפחית משקאות המכילים קפאין, כמו קפה, תה, קולה, משקאות אנרגיה. קשה לכם לשתות הרבה מים? נסו לשתות כוס מים לפני כל ארוחה ובנוסף, הצטיידו בבקבוק מים אישי להגברת השתייה במהלך היום.

הפחיתו בצריכת נתרן (מלח) על מנת להפחית את תחושת הצמא במהלך החג. יש להפחית באכילת מזונות עתירים בנתרן במהלך היום, בפרט בארוחה המפסקת, לדוגמה סלטים קנויים, נקניקים, שניצל מתועש, שימורים, חמוצים, אבקות מרק ורטבים למיניהם.

בארוחה מפסקת מומלץ שהארוחה תכלול את כל אבות המזון בדגש על פחמימות מורכבות וירקות אשר מכילים סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן. בנוסף, מומלץ לשלב מנת חלבון ולהימנע מאוכל מטוגן. (דוגמא לארוחה מפסקת – 1/4 צלחת אורז/ פסטה/ תפו"א/ קינואה/ עדשים+ 1/2 צלחת ירקות חתוכים/סלט ירקות/ירקות מבושלים+ מנת דג/ עוף/ הודו. לקינוח מומלץ לאכול מנת פרי).

מומלץ להקפיד על אכילה איטית, ללעוס היטב את המזון ולהימנע מאכילת יתר או כמויות גדולות מהרגיל על מנת למנוע הרגשת כבדות ואי נוחות במערכת העיכול.

בסיום הצום יש לשתות כוס מים ולאכול מנת פרי טרי או מיובש ומרק ירקות צח על מנת להעניק לגוף אנרגיה זמינה ומלחים. כחצי שעה לאחר מכן מומלץ לאכול ארוחה קלה המכילה פחמימות, ירקות וחלבונים. אין הכרח לאכול ארוחה מבושלת וניתן להסתפק ב- 2 פורסות לחם מלא או דגנים+ גבינה/קוטג' עד 5%+ סלט ירקות ולהקפיד על שתיית מים.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים