שיתוף
תגובות
בריאות » תת וריאנט של נגיף האומיקרון מדאיג את ארגון הבריאות העולמי
ה-XBB.1.16 מכיל מוטציה של תת הוריאנט XBB.1.5 שהפך להיות דומיננטי בארה"ב | אם בדיקות המעבדה נכונות יתכן שהוא בעל יכולות פגיעה שלא ראינו עד כה
נגיף אילוסטרציה | צילום: Corona Borealis Studio, שאטרסטוק

למרות שמגפת הקורונה כבר מאחורינו, עדיין, הקהילה הרפואית נמצאת במעקב יומיומי אחרי הנגיף ששינה את העולם. בימים האחרונים הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא עוקב מקרוב אחרי התפשטות תת וריאנט של זן האומיקרון. מדובר בתת הזן XBB.1.16, שבחודשים האחרונים גרם לזינוק משמעותי בהדבקותה בהודו.

ב-3 באפריל נרשם הזינוק החד ביותר במדינה מזה שישה חודשים, לא פחות מ-3600 מקרי הדבקה חדשים דווחו במדינה והנגיף הזה כרגע הדומיננטי ביותר בכל הנוגע לקצב ההתפשטות בהודו, אף שאין זינוק משמעותי בתמותה.

עוד מבחזית החדשות

מריה ואן קרחובה, אחראית תחום מחלות מתפרצות בארגון הבריאות העולמי, מסרה כי "זה התת וריאנט שצריך להדאיג אותנו". היא הוסיפה כי אם בדיקות המעבדה נכונות גם בתנאי השטח, אזי יתכן שהוא בעל יכולות שלא ראינו עד כה, הן בקצב ההדבקה והן בעוצמה שלו להפוך להיות פתוגני עבור הגוף אחרי הדבקה, מכיוון שהוא מתבסס על מוטציה מיוחדת שעשויה להקנות לו את תכונות אלו.

למרות זאת, כרגע המוטציה לא הביאה לשינוי משמעותי במצב התחלואה העולמי, ועדיין לא נעשו בדיקות מקיפות עד כמה היא דומיננטית בהשפעתה על תכונות תת הווריאנט המדובר.

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. מכינים לנוכל שוב פתח מילוט? פעם שעברה הוא הרכיב מזה ממשלה, הפעם הוא ימלט מהסקרים השליליים ע"י הבאת חיסולים להצלת הכבשים? יש מספיק כבשים לניסוי הבא?

  2. טוב ברור שהאתר הזה צריך להרוויח משהו, אז טוב שיש זרימה של כסף ממשרד המחלות עבור פירסומים של עוד פייק נגיף וכל החרטא… לא נרגעים האהבלים האלה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים