שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקדים: היועמ"שית אישרה לשר המשפטים ייצוג נפרד בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות
הממשלה תוכל להסתייע בייצוג נפרד בעתירות נגד החוק | מלשכת היועמ"שית נמסר "מדובר באירוע חריג, העתירות עוסקות בסוגיות רגישות במיוחד"
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה היום (רביעי) לשר המשפטים יריב לוין לייצג את עצמו בנפרד בעתירות העוסקות בביטול עילת הסבירות.

מטעמה של היועמ"שית נמסר, כי האישור שניתן לשר המשפטים לייצוג נפרד בסוגיה מגיע "נוכח פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות". עוד נמסר כי "החלטתה של היועמ"שית מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג, נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד".

עוד מבחזית החדשות

הדיון התקדימי נגד התיקון לחוק יתקיים ב-12 בספטמבר, בנוכחות כל 15 שופטי העליון. בינתיים, בג"ץ החליט כי לא יעכב את המהלך אך הוציא צו על תנאי והורה למדינה להסביר מדוע החוק לביטול עילת הסבירות לא ייפסל. עוד נקבע בהחלטה כי המשיבים בעתירה, הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה, שר המשפטים יריב לוין והממשלה עצמה, יידרשו להשיב לעתירה עד 3 בספטמבר בשעה 14:00. העותרים יידרשו לספק את עיקרי הטיעונים שלהם עד 7 בספטמבר.

בנוסף, שופטי העליון ידונו בעתירות נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים ובחוק הנבצרות, שגם בעתירה נגדו הוציא בג"ץ למדינה צו על תנאי.

לפני כשבוע וחצי הוציאו ראשי מפלגות הקואליציה הודעה ובה ציינו כי "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד ואין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת. אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה". לדבריהם, "החלטה כזאת שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות שהיה מוסכם לאורך השנים. הציבור בישראל נדרש כרגע לרגיעה, להידברות ולהסכמה. בזמן שכזה נדרשים אחריות ואיפוק מצד כלל הרשויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים