שיתוף
תגובות
חדשות » תדהמה בשוק ההון: עו"ד ספי זינגר מונה ליו"ר הרשות לניירות ערך
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע על מינויו של עורך הדין יוסף (ספי) זינגר לתפקיד | המינוי כפוף לאישור ועדת גילאור לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות
עו"ד ספי זינגר | צילום: עידן גרוס

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע אתמול (שני) על מינויו של עורך הדין יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. המינוי כפוף לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור. זינגר (44) מכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.

מינוי של זינגר יוצא דופן, ובמיוחד לאור העובדה שהוא הראשון שמגיע מהחברה החרדית לצמרת אחד המוסדות הפיננסיים בישראל, זינגר בוגר ישיבת חברון ומיר, ואנשים שעבדו איתו מספרים על אישיות יוצאת דופן, מבריקה ובעלת פוטנציאל רב.

את דרכו כעורך דין, החל זינגר ב-2011 במשרד המשפטים. הוא כיהן במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה, תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז עורך הדין אבי ליכט. זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון, והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של אחד החוקים הכלכליים המרכזיים ביותר בשנים האחרונות – חוק חדלות פירעון החדש.

בנוסף, זינגר היה שותף לחלק גדול מהרפורמות במשק שנערכו באותן שנים. בין היתר מדובר על הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלקה של המדינה במשאבי הטבע של ישראל ומתווה הגז (היה חבר בוועדות ששינסקי), הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל.

במסגרת ריאיון ל-TheMarker עם הצוות של אבי ליכט במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, שהתקיים ב-2015, סיפר זינגר כי הוא למד רבנות ודיינות בישיבה. "בשלב מסוים למדתי משפטים בקריה האקדמית אונו במסלול החרדי. התגלגלתי לפה די במקרה. כשחיפשתי התמחות, ליכט היה פרקליט במחלקת בג"צים. הוא קיבל אותי לבג"צים, ובין לבין הוא הפך למשנה ליועמ"ש, ושאל אותי אם אני רוצה להצטרף אליו".

ב-2018 הצטרף זינגר למשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן כשותף, במחלקת חברות וניירות ערך. במסגרת זו ליווה וייעץ לחברות ישראליות ורב-לאומיות במגוון רחב של תחומים, ובסוגיות מורכבות בדיני חברות וניירות ערך. זינגר טיפל בין היתר במכירת גרעין השליטה של חברת פרטנר, הסדר החוב בקבוצת איי.די.בי, עסקות בינלאומיות מורכבות וחוצות גבולות, מימון הפרטת נמל חיפה, עסקות איגוח ועוד.

שר האוצר סמוטריץ׳ אמר בתגובה: "אני מבקש לברך את עו"ד ספי זינגר בברכת הצלחה גדולה. אני מאמין מאוד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו בשוק הפרטי ובמגזר הציבורי, בתחום הכלכלי ובניירות ערך בפרט, יחזקו מאד את הרשות לניירות ערך ואת הכלכלה הישראלית".

עוד אמר סמוטריץ' "בתהליך שערך לא מעט זמן, בחנתי את הצרכים להם אני מאמין שמדינת ישראל זקוקה בעת הזאת בתחום ניירות הערך, גיבשתי את חזוני לרשות, פגשתי מועמדים רבים טובים וראויים ואני מודה לכולם על כך. בחרתי באיש שלראייתי ינהיג את הרשות בצורה הטובה ביותר אל עבר היעדים והאתגרים של המשק הישראלי".

"משרד האוצר יוביל בתקופה הקרובה תהליכי עומק, שמטרתם להזניק את הכלכלה הישראלית ולנהל מאבק נחוש בסוגיית יוקר המחיה. ספי יצטרף כשותף להנהלת משרד האוצר, ויביא אל השולחן נקודת מבט משוכללת על שוק ההון, פיתוח מכשירים פיננסיים חדשים לתמיכה בענפי המשק השונים, העצמת הבורסה, צמצום והאחדת רגולציה, ועוד".

עו"ד ספי זינגר: "אני מבקש להודות לשר האוצר על האמון והבחירה בי לתפקיד יו״ר הרשות לניירות ערך. אני מאמין שיחד עם הצוות המקצועי ברשות ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים במשרד האוצר, נוכל להוביל את השוק הישראלי באחריות ויציבות לקידום שוק ההון בישראל לטובת המשק הישראלי והציבור כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים